I bakgrunden ser man grannens vackra ladugård, som bara är förråd nu, och hitom den ser man betet som jag lånar av grannen. Ett litet hål kommer att tas upp i stenmuren, och sedan en grind i stängslet, viltstängsel, jag är rädd att jag måste komplettera staketet nästan hela vägen runt med typ hönsnät, tänkte inte på att gässlingar och ällingar är så små när de är nykläckta
.
Runt varje hus kommer det att bli en mindre fålla, som kan öppnas dels mot betet, dels upp mot min tomt, så att jag kan komma till med skottkärra för utgödsling, och gå den vägen för att fodra.
Två nästan likadana har byggts, som ska ha öppningar mot detta bete, som delas på mitten fram till ladugården, så att avelsgrupperna inte kan blandas.
Sedan har jag mitt gamla envåningshus, plus det trekantiga ankhuset. Där kommer nog maskinkläckta djur bo.
Längs min andra gräns, till höger på bilden (fast typ 20 m bort, syns inte), ska jag, om jag lyckas övertyga grannen, göra på samma sätt, med två hus till.
Marken är blöt och duger dåligt till andra djur, så den har inte använts på många år. Förhoppningsvis får jag använda marken, de har redan kommenterat att det ser mer välskött ut, och att det inte vandrar in lika många sniglar till dem.