Image

Luspuder och REDMITE
Click the picture to view full size.
Jag använder dessa medel när och om jag får kryp i mitt hönshus.
Att använda medel som är till för hönor är för mig en självklarhet som tyvärr inte finns så mycket av i sverige.Efter allt bråk jag haft med diverse veterinärer,äggföretag osv så fick jag nog och hittade de här pulvrerna..Jag åker till UK lite då och då och fyller min verra med hönsprodukter.
Mina hönor ska ha det bästa och deras hälsa går före allt.

"and thats the bottom line cause Stone Cold Majsan said so"

(kunde inte låta bli..=D)

Ni kan googla på företaget så får ni fram innehållsförteckningar och sådant ni som vill inspektera sånt.

Information om skaparen

Information

gäst

Postad17 feb-11 kl 09:30
Bredd × Höjd732 × 1024
Filstorlek77 KB
FilnamnLUSPUDER.jpg
Visningar325
Betyg
Kommentarer3
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

Alba

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 10
Kommentar #1 - Postad 17 feb-11 kl 11:16
Tack!
Tyvärr kan man inte få veta ingredienserna genom att titta på företagets hemsida. Det står att produkterna består av steriliserad majs, och att de aktiva beståndsdelarna är växtextrakt, och essentiella oljor från örter/växter. Men inte från vilka växter. Det står också att produkterna är tillåtna för ekologisk odling i England, men för att veta om så är fallet här måste man veta vad de innehåller. Jag har mailat företaget nu och frågat om de kan skicka en innehållsförteckning.
Jag är nyfiken! ;-)
/ Alba

Alba

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 10
Kommentar #2 - Postad 17 feb-11 kl 12:24
Nu har jag fått svar från företaget Barrier Animal Health. De svarar att den aktiva ingrediensen är Citriodiol, vilket är det samma som olja utvunnet av Eucalyptus citriodora eller Citroneukalyptusträd på svenska. Mer ville de inte säga utan hänvisar till sin hemsida för mer information. Men där finns inget ytterligare att hämta. Det är säkert bra, men jag förstår inte vad som är så hemligt. Har de ett hemligt recept kan de ju säga det! För att få veta detta utan att maila dem hade jag kunnat gå direkt till Health and Safety Executive (HSE) som är den engelska myndighet som registrerar pesticider mm och sökt på licensnr. Men det enklaste vore ju bara om de skrev vad den aktiva ingrediensen är! Förlåt, jag blir bara så skeptisk när man inte kan veta vad en produkt man ska sätta på djuren innehåller. Jag har valsat runt i det här träsket tidigare, på jakt efter ett bra luspuder. Men det är bra att det är godkänt för ekologisk odling i England, och bra att veta att det funkar också!
Tack Majsan! :-)

gäst

Kommentar #3 - Postad 17 feb-11 kl 15:29
Ser du nu är vi på ecalyptusolja igen..=D
Jag fattar inte varför dom kan ta in detta i sverige istället för att forska fram ett jäkla rovkvalster som ska käka upp dom satans små krypen när det finns bra medel.
Det enda jag såg var REDMITE och jag skrek -halleluja typ...Och att det är till för just hönor..
Det är helt vansinigt att droppa frontline eller använda etonyal för jaktillers då dessa medel inte är till för hönor.
Kan bara tänka mig va dessa medel innehåller..hua..Men eftersom det inte finns annat hjälpmedel i sverige att tillgå så förstår jag folk som inte vet något annat än de medel.Nu blev de lite snurrigt tror ja men.Har själv varit där så jag ska inte säga någe.Men nu vet jag bättre..Alba nemas problemas..=D
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

147 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser