Image

Odlingslådor
Click the picture to view full size.
I år odlad jag allt i odlingslådor och fick en (för ytan) stor och tidigt skörd som var lätt att sköta!

Information om skaparen

Information

färnevik

• Totalt antal föremål: 18
  • Totalt antal kommentarer: 7
Postad05 jan-10 kl 10:48
Bredd × Höjd1024 × 768
Filstorlek190 KB
Filnamnöööö090512 942.jpg
Visningar4295
Betyg 4.67 (3 votes) (Weighted average: 4.66)
Kommentarer4
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

V-kaos

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 12
Kommentar #1 - Postad 08 jan-10 kl 10:22
Ser jättefint ut. Jag hoppas på att  kunna få hälften av det resultatet (även fast jag bor i ett mer lättodlat klimat) om några månader. Antar att du haft lite tid på dig att få till bra kvalitet på jorden.

färnevik

• Totalt antal föremål: 18
  • Totalt antal kommentarer: 7
Kommentar #2 - Postad 09 jan-10 kl 11:01
Jag fyllde större delen av kragarna med gödsel, blandat färsk och brunnen, och sedan jord från plöjda men ogödslade åkern. I några lådor köpte jag billig plantjord i säck och la överst, men den enda skillnaden mellan de två var att det var enklare att rensa i lådorna med plantjorden överst, det växte lika bra i bägge sorterna.

Stabo

• Totalt antal föremål: 1
  • Totalt antal kommentarer: 12
Kommentar #3 - Postad 14 jan-10 kl 23:37
Underbart :D

Terés G

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 1
Kommentar #4 - Postad 29 jan-10 kl 09:37
Jag gör på liknande sätt (fast det ser inte lika fint ut...). Jag lägger gödsel/kompost/halm/löv och annat sådant i nästan hela och sedan täcker jag med utarmad köpejord som jag förra sommaren hade växter i. (Odlar lite tomater och annat i säckar på några ställen.) Det blir perfekt för växterna och på hösten är det en fantastisk jord i lådan som jag ibland använder på andra ställen, eller så får den ligga kvar med ett halmtäcke över sig.
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

90 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser