Image

Min vilda Islandshöna
Click the picture to view full size.
Denna höna flyger över hönsgården varje morgon. Är ute hela dagarna lös, flyger sedan över och in i hönsgården på kvällen igen och går in. :P Fotot är taget från ca 20 meters håll, mycket närmare får jag inte komma och om man fångar henne skriker hon som att hon ska dö.  :-X Förra sommaren var hon ute i veckor och sov i träd om nätterna... Hennes syster bodde ute i skogen i en vecka och överlevde (hela högen flög till skogs det första de gjorde när de kom hit).

Information om skaparen

Information

Linkoso

• Totalt antal föremål: 889
  • Totalt antal kommentarer: 327
Postad04 apr-11 kl 17:25
Bredd × Höjd775 × 516
Filstorlek95 KB
Filnamn_MG_2997.JPG
Visningar482
Betyg
Kommentarer1
Senast ändrad04 apr-11 kl 17:30
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

Nina W

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 184
Kommentar #1 - Postad 04 apr-11 kl 20:45
Påminner mig om ett kåseri i Hundsport, skrivet av Ursula Wilby. Hon hade tackat ja till en hel flock med Islandhöns. Givaren sa inget om att dom är riktigt bra på att flyga så dom rymde för henne med en gång. Hon fick nytta av att hon har tre Irländska settrar -fågelhundar. En god historia men svår att återge så att den blir rolig...
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

108 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser