Album

Hönsen
Album - Ägare: LillaKyrkjuves - 20 föremål
Lite bilder på hönsen som bor på lilla kyrkjuves. :)
Items view: Normal view Filestack view
Sortera efter: ID Datum Titel Visningar Betyg | Ordning: Stigande Sjunkande

Maran
Mara II. En Svart/kopparmaranhöna. Döpt efter sin föregångare Mara I som dödades av en vråk (Jag såg den och den strök runt här i flera dagar). Vi skaffade Mara, Casey, Chuck och Snowball för att det var tänkt att de skulle vara sällskap till den ensamma maranhönan Mara. Men bara 3 dagar efter vi ko…
 278
apr 03, 2012

Mer Maran
Snowball. I jämförelse med sina svart/kopparsyskon så är hon ju praktiskt taget ljus som en snöboll. ;)
 218
apr 03, 2012

Mer Marantupp
Casey. Svart/kopparfärgad Marantupp. A.k.a. Kycklingen som altid bajsar på mig. Never fail.  :-\
 485
apr 03, 2012

Marantupp
Chuck. Svart/kopparfärgad Marantupp. Snällaste gaphalsen någonsin. Skriker gärna tidigt om morgnarna med sin spruckna tonårsröst. En något timid tupp som altid får lämna plats när Casey är framme.
 426
apr 03, 2012

Mer Chabo
Stella. En nästan handtam liten Chabohöna som har söta små "clownstreck" över ögonen.
 244
apr 03, 2012

Chabo
Malin. Döpt efter glassen "Svarta Malin" som finns att köpa nere på glassmagasiet nere i Visby hamn. Passade ju så bra.
 237
apr 03, 2012

Silkesbefjädrad Chabo
Lilla söta Alice. Vet inte varför det blev en Alice. Hon såg bara ut som en. ;)
 251
apr 03, 2012

Vit Chabo 2
Vackra lilla Paloma. Döpt efter en av Sofias duvor från bröderna lejonhjärta.
 267  1
apr 03, 2012

Zen
禅 Zen. Svart dvärgsilkes höna?/tupp? Fin, lugn och snäll är hen iaf. Därav namnet.<br /><br />(För att förtydliga. Jag är inget fan av ordet hen =könsneutralt/blandning av hon/han. Men på just höns som jag inte könsbestämma så är det ju toppen, och lite roligt med ordvitsen). *skrockar för sig själv…
 262
apr 16, 2012

Yang
陽 Yang. Har ingen aning om detta är en höna eller tupp heller. xD
Vet inte heller vad jag ska kalla färgen. Hen är ju inte vit iaf. För vita silkisar har jag haft förut och de såg INTE ut såhär.
 257  2
apr 03, 2012

Yin
陰 Yin. Vanlig silkeshöna?/tupp?. Är verkligen sämst på att se kön och så. Har ingen aning om det är en tupp eller höna.  :-[
 242  1
apr 03, 2012

Grå Dvärgkochin
Abby. Vår lite småkorkade Dvärgkochinflicka. Hon är rar men när det gäller att hitta in och ut ur höngården så är hon inte på topp.  ;D
 1542  4
apr 03, 2012

Gotlandstuppen Hanbjörn
Fina Hanbjörn njuter av solen.

Historien bakom Björnarna är den att de köptes in som unghöns för att få bo på en vikingaby här på ön. Jag och de andra som jobbade där hade inte direkt vana av höns eller hade ens tänkt på vilka namn de skulle få. Så vi döpte helt enkelt alla till Björn. Hanbjörn var…
 297
mar 14, 2012

Den blandade flocken 3
Lillbjörn (den stora längst upp), och Storbjörn (Den lilla längst ner). Gotlandshöns/ vit leghorn blandisar som hänger ihop i vått och torrt. Lillbjörn var länge en mycket nätt liten höna som var avsevärt mkt mindre än storbjörn, sen upptäckte hon att allt är gott. Hon är nu stor och tjock och lägge…
 279
apr 03, 2012

Den blandade flocken 2
Hanbjörn. Vår fina Gotlandstupp. Ignorerar Gonzo som försöker mucka gräl. Han åt faktiskt bara och var inte alls ute efter att tjusa Agda eller Madame. Faktiskt! :C
 296
apr 03, 2012

Den blandade flocken 1
Dvärgkochintuppen Gonzo med svarta Dvärgkochinhönan Agda. Bredvid dem Silkeskosningen Madame. Gonzo och Agda hänger ihop hela tiden och den lilla tuppen vaktar henne svartsjukt från storbjörns uppvaktningsförsök. Madame är en reserverad dam som trots uppvaktning från såväl Gonzo som Hanbjörn inte vi…
 269
apr 03, 2012
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

168 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser