Nästa »
Så här ser LÖSS ut..
Löss lever hela sitt liv på värddjuret och lägger sina ägg på fågelns fjädrar. Äggen kläcks efter 7-10 dagar. De flesta fåglar kan själv hålla en infektion med löss under kontroll genom att de naturligt putsar sin fjäderdräkt. De fåglar som får problem med löss är ofta nedsatta av andra orsaker eller lever i en dålig miljö med för hög beläggning (= för mycket fåglar på för liten yta). Saxat från fågelkliniken Jag har absolut ingen aning hur man i Sverige behandlar höns emot detta men jag fick Stronghold utskrivet av min veterinär (dyrt som fan) som jag droppat hela besättningen med. Anledning till Stronghold är att det var mer skonsamt och efter som jag bara har mina höns till sällskap så har karenstid ingen betydelse för mig. Hönornas hälsa och välmående är min religion. Bilden är på min älskade tupp Alfred som varit sjuk en längre tid med en halsinfektion. Därav bröt detta helvete ut eftersom hans imunförsvar var lika me nada. Jag vet dock inte vad för art det är men väntar svar i dagarna från SVA. Bilder på mitt hönshus finns på min hemsida angående "dåliga förhållanden" som fågelkliniken skriver om.Sen kan man dividera själv vad som anser vara en bra hönshusstandard.Detta kan hända vem som helst. Men jag noll tolerans mot kryp i mitt hönshus.
Sidor: [1]
Sidor: [1]
Dela detta:
116 gäster, 0 användare
|
Papper för uppsägning
i Övrigt om bygga & bo [01 jun-24 kl 23:03] "Plattläggning" med träskivor...? i Trä [01 jun-24 kl 21:57] vem äter upp min sallad? i Grönsaker [01 jun-24 kl 16:52] Svavelväte i bostaden i Övrigt om bygga & bo [01 jun-24 kl 00:23] Hur vinterfodra prisvärt? i Biodling [31 maj-24 kl 23:56] Använda ytterfönster som innerfönster, hur? i Bygga och renovera [30 maj-24 kl 22:34] Höna sned nacke i Höns: Sjukdomar och skador [29 maj-24 kl 10:03] Göingegetter CAE-status i Getraser & avel [28 maj-24 kl 20:55] Karenstid på ägg efter avmaskning i Höns: Sjukdomar och skador [28 maj-24 kl 16:31] Ett närgånget bi i taget....HJÄLP MIG! i Biodling [28 maj-24 kl 11:59]
För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller registrera dig. FLYTTAD: Papper för uppsägning
i Bostad finnes [01 jun-24 kl 17:11] Södermanland Diskmaskin / storköksdiskmaskin, golvmodell i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:38] Södermanland Vakuumpackare i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:35] Södermanland Glasflaskor/glaspluntor med bygelförslutning i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:30] Värmland Gotlandshöns i Höns finnes [30 maj-24 kl 07:12] Dalsland Höns finnes i Höns finnes [28 maj-24 kl 12:48] Skåne Islandshöns - nordvästra Skåne i Höns finnes [25 maj-24 kl 12:11] Söker långsiktig flickvän med fokus på familj och natur (Östergötland) i Kontakter [21 maj-24 kl 22:42] Skåne Slaktmask/ Bultpistol i Övriga annonser - finnes [21 maj-24 kl 20:28] Västergötland Hus /stuga sökes i Bostad sökes [21 maj-24 kl 12:29] |