Album

Zon 4 - odling i smålandssko­gen
Album - Ägare: SmålandsFia - 7 föremål
Jag är en tjej som läser till trädgårdsingenjör och bor på en gård i småland. För närvarande har jag bara hästar, hund, katt och kanin eftersom jag pluggar i skåne men har tidigare haft höns, slaktkaniner, fåglar, marsvin mm.

Nästa år är tanken att jag ska skaffa höns igen, vi har även köttdjur på gården. Är även lite sugen på att skaffa får, men vi får se.

På min hemsida finns fler bilder på mina projekt. Jag är väldigt intresserad av odling och har en köksträdgård som jag älskar, samt ett litet växthus  men har fler projekt på gång. Är intresserad av permakultur och självhushåll. www.fiasjogren.com är adressen till hemsidan. Tanken med hemsidan är att inspirera och låta mig inspireras av andra , jag tycker det är roligt när man kan dela med sig av tankar och idéer.
Items view: Normal view Filestack view
Sortera efter: ID Datum Titel Visningar Betyg | Ordning: Stigande Sjunkande

Köksträdgården - bären
Här växer de flesta av bären, syns dock inte så mycket på bilden. Björnbär, tayberry, hallon, vinbär, krusbär, smultron, gojibär, krusbär och havtorn.
 270
apr 01, 2013

Självvattnande krukor
Med sådd av ruccola, gräslök, dill, persilja, bladkoriander och grekisk basilika. Visade sig fungera utmärkt, alal frön har grott och växer bra :)
 882  2
apr 01, 2013

Köksträdgården - hjärtat
Här är hjärtat av köksträdgården, där det finns plats att fika bredvid jordgubbslandet. Här finns ett nyplanterat persikaträd, sorten 'Riga' som ska klara min zon, vi får se hur den klarar vintern och våren.
 209
apr 01, 2013

Köksträdgården - sallad mm
Här är raden med ettårigt, sallad av olika slag, brukar även bli bladkoriander, rödbetor mm.
 204
apr 01, 2013

Köksträdgården - kryddor
Kryddorna, mest perenna men även en och annan ettåring som tex persilja. Här finns bl a timjan, dragon, körvel, libbsticka, myntor, isop, lavendel, kummin mm.
 213
apr 01, 2013

Min köksträdgård