Köksträdgården - bären
Här växer de flesta av bären, syns dock inte så mycket på bilden. Björnbär, tayberry, hallon, vinbär, krusbär, smultron, gojibär, krusbär och havtorn.
270
apr 01, 2013
|
Självvattnande krukor
Med sådd av ruccola, gräslök, dill, persilja, bladkoriander och grekisk basilika. Visade sig fungera utmärkt, alal frön har grott och växer bra
882
2
apr 01, 2013
|
Köksträdgården - hjärtat
Här är hjärtat av köksträdgården, där det finns plats att fika bredvid jordgubbslandet. Här finns ett nyplanterat persikaträd, sorten 'Riga' som ska klara min zon, vi får se hur den klarar vintern och våren.
209
apr 01, 2013
|
Köksträdgården - sallad mm
Här är raden med ettårigt, sallad av olika slag, brukar även bli bladkoriander, rödbetor mm.
204
apr 01, 2013
|
Köksträdgården - kryddor
Kryddorna, mest perenna men även en och annan ettåring som tex persilja. Här finns bl a timjan, dragon, körvel, libbsticka, myntor, isop, lavendel, kummin mm.
213
apr 01, 2013
|
Min köksträdgård
Min älskade köksträdgård som jag började bygga 2010 och som sakta har fått växa fram. Här odlas frukt, bär, grönsaker och kryddor.
204
apr 01, 2013
|
Mitt växthus
Mitt lilla växthus, köpt begagnat på blocket och fixat i ordning. Här har det precis kommit på plats förra året. Växthuset är på ca 10 kvadrat, egentligen är det två växthus som står efter varandra och är ihopbyggda.
200
apr 01, 2013
|