Nästa »
Bättre, sämre, bättre ...
Tack och lov så verkar det inte vara stopp i Ingvars kräva. Däremot verkar han ha åkt på någon "magsjuka". Helkass i magen och gasig. Diarrén bara sprutar ut baken på honom (pruttar gör han med!!). I morse såg han riktigt depp ut, ingen aptit men drack vilket är ju viktigt och bra. Satt i pingvinhållning och höll på och greja med halsen. Kände på krävan och den var väldigt uppblåst så jag tröck till och har aldrig hört maken till en fågel och rapa som han gjorde. Tröck lite mera och mera luft kom upp och dofta inte särskilt gott.
Efter att jag rapat ur honom luften så blev han plötsligt på en sekund förändrad. Började ploppa runt, återfå normal hållning och smakade till o med lite mat, men bara lite ... Sedan började han putsa sig. Efter några timmar var det dags och hjälpa honom tömma gaserna i krävan igen. Var ned och köpte proviva nyponsoppa åt honom också som man stått och slevat i med matsked ... Kläm fast kalkonen mellan benen, håll i och öppna näbben med vänster hand och sleva i med höger hand. Var nyss ut och rapade ur honom en tredje gång för idag och nog den sista för idag. Denna gången blev det bara en rap, inte lika gasfyllt som i morse. Sedan la han av en stor brun surstinkande diarréskit på golvet för att sedan med glada ploppande och kuttrande ljud trippa tillbaka till sina fågelkompisar. Dock så var denna skit en förbättring mot i morse då det bara var som genomskinligt vatten, det här innehöll iaf. något mer än vätska. Hoppas hoppas min lilla gobbel blir frisk i magen snart.
Sidor: [1]
Sidor: [1]
Dela detta:
131 gäster, 0 användare
|
Papper för uppsägning
i Övrigt om bygga & bo [01 jun-24 kl 23:03] "Plattläggning" med träskivor...? i Trä [01 jun-24 kl 21:57] vem äter upp min sallad? i Grönsaker [01 jun-24 kl 16:52] Svavelväte i bostaden i Övrigt om bygga & bo [01 jun-24 kl 00:23] Hur vinterfodra prisvärt? i Biodling [31 maj-24 kl 23:56] Använda ytterfönster som innerfönster, hur? i Bygga och renovera [30 maj-24 kl 22:34] Höna sned nacke i Höns: Sjukdomar och skador [29 maj-24 kl 10:03] Göingegetter CAE-status i Getraser & avel [28 maj-24 kl 20:55] Karenstid på ägg efter avmaskning i Höns: Sjukdomar och skador [28 maj-24 kl 16:31] Ett närgånget bi i taget....HJÄLP MIG! i Biodling [28 maj-24 kl 11:59]
För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller registrera dig. FLYTTAD: Papper för uppsägning
i Bostad finnes [01 jun-24 kl 17:11] Södermanland Diskmaskin / storköksdiskmaskin, golvmodell i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:38] Södermanland Vakuumpackare i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:35] Södermanland Glasflaskor/glaspluntor med bygelförslutning i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:30] Värmland Gotlandshöns i Höns finnes [30 maj-24 kl 07:12] Dalsland Höns finnes i Höns finnes [28 maj-24 kl 12:48] Skåne Islandshöns - nordvästra Skåne i Höns finnes [25 maj-24 kl 12:11] Söker långsiktig flickvän med fokus på familj och natur (Östergötland) i Kontakter [21 maj-24 kl 22:42] Skåne Slaktmask/ Bultpistol i Övriga annonser - finnes [21 maj-24 kl 20:28] Västergötland Hus /stuga sökes i Bostad sökes [21 maj-24 kl 12:29] |