« Föregående
Nästa »
Hönshuset november 2011 G
Mer takstol.
Nu ska hönsen flytta in de är 14 stycken stora höns, kochin, brahma och sussex. Det som ska fixas under våren 2012 innan allting är helt färdigt är: filning av drakarna, diverse målning, mobila nätade ramar för insidan så att man kan ha två grupper. Samt förstås en guldmålad spira högst uppe på taket. Vi ska också sätta in en ventil. Just nu så fungerar det hyfsat ändå för vi har en ca 0,5-1 cm springa precis där väggen övergår i taket. Vilket ger en naturlig ventilation. Det ska under våren bli 2 inhägnade rastgårdar till pagoden, självklart utförda i en stil som passar in, ska försöka bygga så rovdjurssäkert som det går. Nu går hönsen ute dagtid när jag är hemma ( vilket jag oftast är ). Men det vore trevligt att kunna ha utegång även om jag måste vara borta en timme eller två. Jag har gjort ca 90% av allt jobbet SJÄLV. Sambon har ritat och monterat takstolen. Vi har hjälpts åt att hålla stommen i läge och spikat och sambon har fått lägga den allra översta biten a taket då jag är hemskt höjdrädd. Dvs ca 35 cm på toppen. Men det är hyfsat fantastiskt att jag som inte är så snickringsvan har åstadkommit detta, ritat skisser, beräknat materialåtgång, hämtat material, sågat och snickrat och målat, monterat stora väggskivor och monterat takplankor och takpapp. Enda problemet är att sussexarna nu tjatar om att de vill ha en engelsk herrgård att bo i nu när kochinarna har fått en PAGOD! De tänker visst kalla den för "Näbberly" och mina två brahmor har jag kommit på med att läsa i resebroschyrer om Indien med färgbilder av Taj Mahal. Argh!!!!!!!!!
Sidor: [1]
Sidor: [1]
Dela detta:
183 gäster, 0 användare
|
Papper för uppsägning
i Övrigt om bygga & bo [01 jun-24 kl 23:03] "Plattläggning" med träskivor...? i Trä [01 jun-24 kl 21:57] vem äter upp min sallad? i Grönsaker [01 jun-24 kl 16:52] Svavelväte i bostaden i Övrigt om bygga & bo [01 jun-24 kl 00:23] Hur vinterfodra prisvärt? i Biodling [31 maj-24 kl 23:56] Använda ytterfönster som innerfönster, hur? i Bygga och renovera [30 maj-24 kl 22:34] Höna sned nacke i Höns: Sjukdomar och skador [29 maj-24 kl 10:03] Göingegetter CAE-status i Getraser & avel [28 maj-24 kl 20:55] Karenstid på ägg efter avmaskning i Höns: Sjukdomar och skador [28 maj-24 kl 16:31] Ett närgånget bi i taget....HJÄLP MIG! i Biodling [28 maj-24 kl 11:59]
För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller registrera dig. FLYTTAD: Papper för uppsägning
i Bostad finnes [01 jun-24 kl 17:11] Södermanland Diskmaskin / storköksdiskmaskin, golvmodell i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:38] Södermanland Vakuumpackare i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:35] Södermanland Glasflaskor/glaspluntor med bygelförslutning i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:30] Värmland Gotlandshöns i Höns finnes [30 maj-24 kl 07:12] Dalsland Höns finnes i Höns finnes [28 maj-24 kl 12:48] Skåne Islandshöns - nordvästra Skåne i Höns finnes [25 maj-24 kl 12:11] Söker långsiktig flickvän med fokus på familj och natur (Östergötland) i Kontakter [21 maj-24 kl 22:42] Skåne Slaktmask/ Bultpistol i Övriga annonser - finnes [21 maj-24 kl 20:28] Västergötland Hus /stuga sökes i Bostad sökes [21 maj-24 kl 12:29] |