Image

Sultan X Hedemora
Click the picture to view full size.
 Liten korsningspippi.

Information om skaparen

Information

FM

• Totalt antal föremål: 108
  • Totalt antal kommentarer: 221
Postad07 mar-12 kl 10:56
Bredd × Höjd733 × 1024
Filstorlek102 KB
FilnamnBlabdisPycklingar mm 002 - Kopia.JPG
Visningar251
Betyg
Kommentarer9
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

gäst

Kommentar #1 - Postad 07 mar-12 kl 10:41
Jag och en i närheten ska dela på kycklingarna jag ska kläcka från hennes ägg (Jag får äggen, lägger i kläckaren, o de kycklingar som blir delar vi på, dock inte med sax/kniv) O det är dv. Kochin ägg och Sultan x Lohmann. Väntar spänt till helgen när vi möts o jag får äggen!

FM

Kommentar #2 - Postad 07 mar-12 kl 11:12
haha bra ni inte delar med kniv  :P Sultan x Lohman blir nog lite bättre värpare än vad sultanen är. Även om sultanerna har överaskat i värpningsförmåga hittils. Kan dock bli  att de tycker att nu är det "semestertime"  ;D Sultanerna är fina dock inte så lättskötta med alla dessa fjädrar  ::)

gäst

Kommentar #3 - Postad 07 mar-12 kl 11:24
Haha.. Hon tyckte inte det var en bra ide.. Men blir det ojämnt antal så >:D Haha, ne. Då får en av oss ta en extra,. eller delad vårdnad ^^ Jag har aldrig haft sultan, men de är så otroligt fina.. Jag brydde mej faktiskt inte om vilken/vilka raser mer det skulle vara, men tyckte det var onödigt med 10 små dv. Kochin ägg i en så ''stor'' maskin ;) Det jag tänker mest, är att de lär ju inte få en så stor hätta så de inte kan se.. O jag blev glad att det var en hätt-ras, vill så gärna ha lite hättor i min blandgrupp :)

Sen allt annat bra med både Lohmann och Sultan är bara ett stort + :)

FM

Kommentar #4 - Postad 07 mar-12 kl 11:35
Tror du kommer få mycket trevliga höns och lite mindre benbefjädring än vad sultanerna har vilken nog kan va ett + om man inte vill sköta ben så mycket ;) 

gäst

Kommentar #5 - Postad 07 mar-12 kl 15:52
Hoppas på det.. Jag har ju en Dv. Kochin tupp och 2 brahma (O några blandraser) med benbefjädring.. Så några till klarar jag nog :(

tillyvonn

• Totalt antal föremål: 9
  • Totalt antal kommentarer: 24
Kommentar #6 - Postad 07 mar-12 kl 18:45
Vansinnigt SÖÖÖT ;-)

FM

Kommentar #7 - Postad 07 mar-12 kl 21:05
Visst är h*n  :-*

FM

Kommentar #8 - Postad 07 mar-12 kl 22:42
David du klarar nog många med benbefjädring det tvivlar jag inte på ;) Jag bara allmänt pratar om att det kan va lite mer jobb med dem, dessa sultaner kan ha stor "tofflor" hehe

gäst

Kommentar #9 - Postad 08 mar-12 kl 15:44
Japp! Det vet jag, mina brahmor har också världens tofflor.. Tror nästan jag ska trampa på fjädrarna när jag är 1m bort ^^
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

99 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser