Var passande namn. Sjöjungrur har svarta ögon, eller guldbruna ögon med stora svarta pupiller? Mattsvart och blått med guldfärg påminner om polisen. I ett visst sken kan deras uniformer nästan se ut som mörkt lila i stället för mörkt blått.
Tack du! Jag har ingen aning om vad de har för ögonfärg, då jag tyvärr aldrig har träffat en sjöjungfru.. Valde "knappen" med guld runt för att det ser ut som solljus som skimrar på en mörk havsbotten, i rätt ljus..
Då har du aldrig varit ute på piren och metat i månskenet? Hörde en i somras, men våga aldrig titta dit, dessutom fanns risk att missa när flötet sjönk. Hi,hi hi hi hi låter dom.
Jodå, ute på piren har jag varit många gånger i månskenet.. Hört dom kan jag ha gjort, men aldrig sett.. Jag ska lyssna efter "hi hi hi hi" hädanefter.. Bor ju trots allt bara ett stenkast ifrån havet så
- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.