Image

Tupp i betong...
Click the picture to view full size.
Håller på med en gjuten betong tupp som är under grundmålning. Ska komma att bli en massa vackra färger på den sedan i en naturlig stil. Jag har även börjat med en höna med och kommer att göra flera hönor till sedan. Får lägga in bilder på dom senare med.

Information om skaparen

Information

JonasWess

• Totalt antal föremål: 443
  • Totalt antal kommentarer: 967
Postad09 maj-12 kl 07:37
Bredd × Höjd913 × 608
Filstorlek96 KB
Filnamnkonst1.JPG
Visningar591
Betyg
Kommentarer4
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

Monamolly

• Totalt antal föremål: 5
  • Totalt antal kommentarer: 33
Kommentar #1 - Postad 20 maj-12 kl 14:42
Har du modellerat och gjort gjutformen själv ?
Och hur har du gjort gjutformen ?
Nyfiken
Fin tupp.
Mvh
Mona

JonasWess

Kommentar #2 - Postad 20 maj-12 kl 15:38
Formen är köpt i Litauen av en av mina konstlärare. Tuppen är sedan med min hand omgjord för mer detaljer med hjälp av spakel, tålamod, många timmar av pillande och en massa slippande har jag fått en fin & härlig fjäderskrudd på den med. :) Den väger någonstans mellan 15- 20 kilo så är en regäll klump.

Annars vet jag att man kan göra former med hjälp av gjutplast som man strycker på det föremål man vill ha avgjutet & sedan torkar det. Man kan då behöva gör en form riktigt tjock med många påstryckningar för att få en tjock form. Kan även säga att alla formar slits ut efter ett tag.

Jag ska lägga upp bilder på den när den är klar sedan med, men lär nog ta några veckor att få den klar. :)

Tack så mycket Mona!
MVH....Jonas

Lobohönan

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 1
Kommentar #3 - Postad 24 feb-15 kl 21:43
Hej Jonas

Verkligen en ståtlig och fin tupp du håller på med . har du gjort hönan ännu . ser nu att det är flera år sedan du skrev här.
Har du kvar formarna ? är dom till salu eller ?

Hör gärna av dig.
MVH LoboHönan :)

JonasWess

Kommentar #4 - Postad 03 mar-15 kl 19:25
Hej! Lobohönan! 😄

Det var tyvärr inte mina formar. 😔 Om du tittar i albumet så hittar du vad jag gjort i betong, även hönan. 🐔 Man kan göra mycket kul i betong.

Mvh...Jonas
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

163 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser