Image

Vilken röra, vilken stank!
Click the picture to view full size.
Igår när vi gick ner i jordkällaren så möts vi av detta, allt ligger huller om buller, flaskor och glasburkar är krossade, saker välta m.m
 När vi går in möts vi av en vidrig doft, ruttet.. Vi går in och finner en död grävling i en trälåda. Antagligen så har han ramlat ner genom ett hål i väggen och sedan inte kommit därifrån och fått panik! :( Kolsvart är det dessutom där inne, stackarn! :(

Information om skaparen

Information

Daniel Sörensen

• Totalt antal föremål: 213
  • Totalt antal kommentarer: 126
Postad17 jun-12 kl 21:52
Bredd × Höjd791 × 360
Filstorlek63 KB
Filnamngone.jpg
Visningar665
Betyg 5 (1 vote) (Weighted average: 4.92)
Kommentarer4
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

gäst

Kommentar #1 - Postad 18 jun-12 kl 13:45
stackarn - får ni ut nåt på nån försäkring för en sån här händelse?

Nina W

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 184
Kommentar #2 - Postad 18 jun-12 kl 14:16
Jag avskyr visserligen grävlingar, tycker inte att de hör hemma hemma hos oss fast de tycker visst de själva att de gör. Men det gör mig ont att se en som törstat ihjäl. Jag tror säkert att ni blir av med lukten om ni river ut allt löst och kalkar jordkällaren. Hyllorna kan ni sedan måla med roslagsmahogny =1/3 tjära 1/3 terpentin och 1/3 linolja. Tränger in bra i träet och luktar så starkt av tjära att aslukten försvinner.

Daniel Sörensen

• Totalt antal föremål: 213
  • Totalt antal kommentarer: 126
Kommentar #3 - Postad 18 jun-12 kl 15:36
Nja, var inget allvarligt som gick sönder. Var typ glasburkar med mat och olika inlagda saker i som han haft i golvet. Och lite olika flaskor. Resten var i trä eller plast, så det hade inte gått sönder.

Vi vädrade hela gårdagen och nu är typ doften borta :)

tamate

• Totalt antal föremål: 36
  • Totalt antal kommentarer: 6
Kommentar #4 - Postad 20 jun-12 kl 11:25
men stackars liten, tycker sådär om grävlingar men ingen ska behöva gå ett sådant öde till mötes.
hoppas ni lat nät över öppningen så inget annat ramlar ner igen. bra att doften gick att vädra ut så enkelt men tvätta ur ordentligt ändå för han har ju säkert pinkat mm där nere och i med matförvaring så vill man ju inte med risken att det är sjukdomar.
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

164 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser