Nästa »
Det tutar i "Nickeburen"
Efter att våran Undulat Nicke Nyfiken (12 eller 13 år blev han) gick bort för 1,5 år sedan så har buren stått tom ... Tills idag.
Nu tutar det för fullt i den. Zebrafink var väll inte direkt en burfågel man såg framför sig att ha. Har tyckt de verkat så tråkiga. Men så fick jag ett sms av mamma som är bortrest och fått syn på några zebrafinkar - "Sådana vill jag ha när jag fyller år" ... Ja, nu är det för sent. Farligt att säga sådant till mig när man vet att man har en tom bur ledig ... Skulle "bara" titta runt lite på annonser på finkar och lyckas få upp en helt färsk annons med fåglar till ett riktigt billigt pris om man jämförde med andra annonser ... Skulle bara höra om de kanske råkade finnas kvar ... Oj, det gjorde de... Och oj, de kunde mötas upp på ett ställe också. Ja, så nu är de här de små tutorna. De verkar ha tagit resan väldigt bra. Pratar på, putsar och har sig... Och mamma vet såklart inte om det. Det får bli en liten överaskning när hon kommer hem nästa vecka. Måste faktiskt erkänna också att när man väl har dessa små knattar här hemma så är de riktigt trevliga och roliga att titta på. Mycket roligare än de man sett i djuraffärer och liknande av någon anledning. Verkar vara ganska orädda utav sig.
Sidor: [1]
Sidor: [1]
Dela detta:
162 gäster, 0 användare
|
- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar. / Hanna
Papper för uppsägning
i Övrigt om bygga & bo [01 jun-24 kl 23:03] "Plattläggning" med träskivor...? i Trä [01 jun-24 kl 21:57] vem äter upp min sallad? i Grönsaker [01 jun-24 kl 16:52] Svavelväte i bostaden i Övrigt om bygga & bo [01 jun-24 kl 00:23] Hur vinterfodra prisvärt? i Biodling [31 maj-24 kl 23:56] Använda ytterfönster som innerfönster, hur? i Bygga och renovera [30 maj-24 kl 22:34] Höna sned nacke i Höns: Sjukdomar och skador [29 maj-24 kl 10:03] Göingegetter CAE-status i Getraser & avel [28 maj-24 kl 20:55] Karenstid på ägg efter avmaskning i Höns: Sjukdomar och skador [28 maj-24 kl 16:31] Ett närgånget bi i taget....HJÄLP MIG! i Biodling [28 maj-24 kl 11:59]
För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller registrera dig. FLYTTAD: Papper för uppsägning
i Bostad finnes [01 jun-24 kl 17:11] Södermanland Diskmaskin / storköksdiskmaskin, golvmodell i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:38] Södermanland Vakuumpackare i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:35] Södermanland Glasflaskor/glaspluntor med bygelförslutning i Övriga annonser - finnes [31 maj-24 kl 17:30] Värmland Gotlandshöns i Höns finnes [30 maj-24 kl 07:12] Dalsland Höns finnes i Höns finnes [28 maj-24 kl 12:48] Skåne Islandshöns - nordvästra Skåne i Höns finnes [25 maj-24 kl 12:11] Söker långsiktig flickvän med fokus på familj och natur (Östergötland) i Kontakter [21 maj-24 kl 22:42] Skåne Slaktmask/ Bultpistol i Övriga annonser - finnes [21 maj-24 kl 20:28] Västergötland Hus /stuga sökes i Bostad sökes [21 maj-24 kl 12:29] |