Image

Men ojsan hoppsan!
Click the picture to view full size.
Skulle ut och bygga på en hönsgård ikväll och när vi håller på så lägger jag märke till att Sotis står lite för sig själv ute i hagen och småmuar på ett sätt jag inte hört henne göra tidigare. Studerade henne på håll och när hon vänder sig om så ser jag att det hänger en lång slemslamsa från henne - Är det dags!? Jag knatar ut i hagen för att kolla närmare och plötsligt får jag se ett litet huvud sticka upp i gräset!

"HON HAR FÅTT KALV!!" ... Allt gick så fort. La märke till i morse att juvret hade blivit större än det var igår kväll samt att hon verkade lite orolig, stod och boxade sig själv lite då och då på magen med bakbenen men tänkte samtidigt att det kanske var flugor hon var irriterad på. Tyckte inte heller att vulvan var särskilt svullen eller hade ändrat utseende, kanske ytterst lite ... Så bara ... Plopp ... Ligger en kalv där helt plötsligt.  :o  :o

Snart kom efterbörden som jag lyckades få med på bild och film.

Information om skaparen

Information

Linkoso

• Totalt antal föremål: 889
  • Totalt antal kommentarer: 327
Postad01 jul-12 kl 22:04
Bredd × Höjd778 × 519
Filstorlek110 KB
FilnamnIMG_6079.JPG
Visningar300
Betyg
Kommentarer2
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

Tuppen-Sven

• Totalt antal föremål: 2
  • Totalt antal kommentarer: 16
Kommentar #1 - Postad 01 jul-12 kl 22:54
Haha.. Första gången för dej kan jag tro.. Jag bor ju på köttgård, så är van vid det, men det är en helt otrolig händelse varje gång! Precis som när man kläcker kycklingar. Kolla nu så att han puppar ordentligt!  Vi hade en kalv nu som inte åt, o blev undernärd o fick vätskebrist, men vi mjölkade kon, gav han mjölk och vätske ersättning, nu mår han prima, buasr i hagen med sin mor o puppar på mamma!

Nina W

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 184
Kommentar #2 - Postad 03 jul-12 kl 00:55
Grattis till att ha fått en fin kalv. Ja, det ær underbart att vara med då djur føds. Kattungar och valpar också. Sotis ær en av værldens vackraste kossor. Synd ær fjællnæra boskap inte har den dær underbara færgteckningen.
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

144 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser