Image

Svartvit Faverolle :P
Click the picture to view full size.
Annorlunda färg på Stor Faverolle

Information om skaparen

Information

Daniel Sörensen

• Totalt antal föremål: 213
  • Totalt antal kommentarer: 126
Postad29 aug-12 kl 03:27
Bredd × Höjd1024 × 768
Filstorlek74 KB
FilnamnDSC04111.JPG
Visningar240
Betyg
Kommentarer3
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

Linkoso

• Totalt antal föremål: 889
  • Totalt antal kommentarer: 327
Kommentar #1 - Postad 02 sep-12 kl 19:58
Den kommer troligtvis bli helsvart som vuxen, mina svarta dv kochin brukar se ut sådär. De med mycket vitt på sig som små brukar få bättre grönglans som vuxna. =)

Daniel Sörensen

• Totalt antal föremål: 213
  • Totalt antal kommentarer: 126
Kommentar #2 - Postad 02 sep-12 kl 21:52
Men vadå? Den har ju helt vita fjädrar på vingarna? :P De har inte mina svarta haft förut. De kan ha vitt dun, men inte vita fjädrar väl?

Linkoso

• Totalt antal föremål: 889
  • Totalt antal kommentarer: 327
Kommentar #3 - Postad 03 sep-12 kl 08:11
Jo, många svarta höns kan ha vitt på vingtipparna som kycklingar sedan försvinner det vita när de blivit äldre. Mina dv kochin brukar även kunna få vita fjädrar i början på fötterna, det försvinner också sen när vuxenskruden kommit. =)<br /><br />En annan grej jag lagt märke till hos mina dv kochin förutom grönglansen är att de kycklingar med mycket ljust dun på sig som små får finare fotsulor (gula som de ska ha) medan de som är mer helsvarta får ofta grönaktiga fotsulor. =)

Sedan vet man ju inte riktigt vad som finns bakom hos dina faveroller, det kanske är en svart/vit fläckig med? Men det visar sig som vuxen vad det är. ;D
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

206 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser