Image

Inte schysst
Click the picture to view full size.
Satt ute på gräsmattan så kommer en av blandisgässlingarna och kryper upp i knät på mig och börjar putsa mig och gosa.  :o Började nästan gråta för det är tänkt att den ska slaktas senare i höst och det är jag som ska vara bödeln.  :-\ Har inte hanterat den något mer än att man gått o pratat och varit i deras närhet. Tänker att man inte ska fästa sig vid de för mycket ... Så går gåsskrället och gör såhär, INTE SCHYSST!  :-X   :-\

Kommit fram till att det måste vara samma gås som springer efter en när man ska gå därifrån med (har 2st som ser ut att vara knöl i, ganska lika förutom att den ena har en svart prick på sig) ...

Information om skaparen

Information

Linkoso

• Totalt antal föremål: 889
  • Totalt antal kommentarer: 327
Postad03 sep-12 kl 17:22
Bredd × Höjd1024 × 683
Filstorlek104 KB
FilnamnIMG_1028.JPG
Visningar370
Betyg 4 (1 vote) (Weighted average: 4.10)
Kommentarer4
Senast ändrad03 sep-12 kl 17:32
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

gäst

Kommentar #1 - Postad 03 sep-12 kl 17:58
Ingen som kan hjälpa dig att bödla i just det fallet? Det kan ju vara bra att det finns fler som kan hjälpas åt just när man råkar fästa sig vid någon individ...

Linkoso

• Totalt antal föremål: 889
  • Totalt antal kommentarer: 327
Kommentar #2 - Postad 03 sep-12 kl 19:17
Jodå, jag har några bekanta som jag tror kan hjälpa om det skulle krisa. Bland annat en person jag fått hjälpa slakta och lärt ut till ... Nu kanske det blir hon som får hjälpa tillbaka, heh...

Sedan vet vi inte riktigt till hundra ännu hur många som ska sparas av gässen. De två italienska gässen vi har ska vi spara iaf. men mamma har även snackat om att ev. ha kvar en till hona. Om detta är en hona kan det ju bli så att den har tur och klarar sig. De är väldigt vackra just dessa "halvknölisar", ser ut som vita svanar med sina låååånga smala halsar.   

Paradisgården

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 96
Kommentar #3 - Postad 04 sep-12 kl 11:39
Åh vad fin! Sån skulle jag vilja ha :). Passar inge bra nu dock :(

Neinor

• Totalt antal föremål: 119
  • Totalt antal kommentarer: 115
Kommentar #4 - Postad 04 sep-12 kl 13:31
Gäss är verkligen tillgivna och gosiga. Det finns inget mysigare än när de borrar in huvudet vid halsen och håret på en.
Vi ska också slakta ut flera st och jag är inte heller själaglad över uppgiften
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

100 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser