Image

« Föregående
Nästa »
Bästa plåstret
Min mormor berättade för mej som barn hur bra hinnan mellan ett rått ägg och dess skal är som plåster.
Jag har prövat flera gånger med jättebra resultat.
Sår där mycket hud är borta; avsedd, avskavd, söndertrasad är det extra bra till såsom brännskador, skrubbskador, skav.
Ta fran en hårfön(praktiskt men inte nödvändigt) Tvätta händerna, tvätta en sax, tvätta ägget, knäck det. Bra om man kan få hjälp av nån såklart. :)
Ta tag i en del av hinnan som går att få ett tag om och dra loss försiktigt från skalet. Klipp ut en bit som med ögonmått täcker såret, är det stort ta man flera bitar och överlappar varandra. Lägg biten med den kladdiga sidan mot såret och pressa försiktigt så ev luft pressas bort. Ta fram fönen och blås värme så stelnar "plåstret" jättefort.
Det är blir ett stelt plåster, sitter skadan på ett "hudrörligt" ställe kommer det att spricka men det gör eg inget. Grejjen är att plåstret blir din extra hud till ny bildats.
Sätt ett luftigt skydd, typ plåster, kompress, förband över som skydd om det behövs. Blir det blött kan man ta fönen igen och torka eller sätta på nytt.

På bilden har jag råkat köra en sax i underarmen.(fråga mej inte hur ??? ) Det är helt fantastiskt vad det drar ihop hela såret.

Information om skaparen

Information

ylvak

• Totalt antal föremål: 6
  • Totalt antal kommentarer: 4
Postad28 maj-12 kl 18:05
Bredd × Höjd388 × 260
Filstorlek63 KB
Filnamnplåster.jpg
Visningar801
Betyg 5 (1 vote) (Weighted average: 4.92)
Kommentarer1
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

Paradisgården

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 96
Kommentar #1 - Postad 31 dec-12 kl 13:09
Åh, fy vad smart! Det skulle jag haft när jag brände mig på kaminen förra vintern.
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

149 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser