Image

Orpingtonmamma
Click the picture to view full size.

Information om skaparen

Information

Neinor

• Totalt antal föremål: 119
  • Totalt antal kommentarer: 115
Postad07 feb-13 kl 11:46
Bredd × Höjd1024 × 768
Filstorlek108 KB
Filnamn20130207_114637.jpg
Visningar391
Betyg
Kommentarer7
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

Paradisgården

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 96
Kommentar #1 - Postad 07 feb-13 kl 13:16
Åh, så fint... :)
Fick hem orpingtonägg med förra veckan, men de hade tyvärr skakat sönder i posten. Blir att hämta ägg i närheten i stället. Sånna söta som din mami blir det då :).

Smajsan

• Totalt antal kommentarer: 99
Kommentar #2 - Postad 07 feb-13 kl 14:43
Orpington höns och orpington kycklingar är det goaste som finns.Jag har kläckt fram 9 stycken från Neinor,det var de goste kycklingar som jag haft.Och kul för när dom fick komma ut på gräsmattan,så gjorde dom helt annorlunda än mina andra kycklingar har gjort. De for åt alla håll, det såg ut som Monty Pytons "100 m för blinda"  ;) Men de blev väldigt glada när dom träffade på varandra igen  :D Och nu när dom snart är vuxna är de så goa,mina mys pluttar. Så jag kan verkligen rekomendera Neinors orp ägg, ALLA kläcktes o alla var fina.

Men något hungrigare har jag heller inte varit med om  ;D och gav jag dom inte på en gång så skrek dom så högt för att jag inte skulle glömma bort dom,tillockmed min sambo gav dom mat för att de skrek så.
Nu blev det långt, men de är så underbara orparna  :-*

Neinor

Kommentar #3 - Postad 07 feb-13 kl 15:51
Vad kul att du är nöjd! Låter som om kycklingarna är som sina föräldrar. Min tupp har ett väldans sjå med framförallt en av mina orpingtonhönor. Hon ska alltid vandra iväg helt själv och han struntar helt i honom när han försöker jaga hem henne igen. Nu verkar det som om han har lagt ner hoppet om henne. ;D

Ang ätandet så verkar de inte göra något annat de första halvåret.

Finns det något bättre än att se en orpingtonhöna ta fart och springa med flaxande vingar ;D

Smajsan

Kommentar #4 - Postad 07 feb-13 kl 16:09
Precis, dom flaxar så att det ser ut att gå jätte snabbt,fast det gör det ju inte. Jag fick 5 hönor och 4 tuppar,och alla är så snälla.Så jag tror jag kan ha kvar alla 4 tupparna,dom är ju inte så snabba,så de reagerar lite för långsamt om en annan tupp gör något. Och din lilla kyckling på bilden har samma knasiga uppsyn som mina hade.Alltså helt underbara  ;D

Neinor

Kommentar #5 - Postad 07 feb-13 kl 17:02
vad bra att tupparna går ihop. Deras pappa t Rex är jättebra med andra tuppar. Han är sådan pondus att han behöver inte göra så mycket mer än att gå emot tupparna han inte gillar för att de ska dra.
*passar alltid på att skryta om min T Rex ;D*

Nina W

• Totalt antal kommentarer: 184
Kommentar #6 - Postad 08 feb-13 kl 17:09
Jættevacker høna! Færgen vill jag ha, men inte din ras...

Smajsan

Kommentar #7 - Postad 08 feb-13 kl 20:20
Jag har 5 sånna tanter i mitt höns hus, och alla ser exakt lika ut. Det går bara inte att se skillnad på dom  :P Jag ska sätta ringar på dom så jag kan sätta namn på dom med.
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

116 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser