Image

DSC 0024
Click the picture to view full size.
min sussex jag köpte av oskar.....

Information om skaparen

Information

bokeliden

• Totalt antal föremål: 32
  • Totalt antal kommentarer: 8
Postad20 apr-13 kl 20:13
Bredd × Höjd1024 × 768
Filstorlek71 KB
FilnamnDSC_0024.JPG
Visningar843
Betyg
Kommentarer11
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

Stellan_J

• Totalt antal föremål: 5
  • Totalt antal kommentarer: 18
Kommentar #1 - Postad 09 maj-13 kl 22:46
Tråkigt att se hönsfötter som är så missbildade. Det händer att det blir så när man använder en kläckare men det är inga kycklingar som man ska sälja vidare.

Smajsan

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 99
Kommentar #2 - Postad 09 maj-13 kl 23:53
Oj vilka fötter! Jag har en 10 veckors kyckling som har lite krokiga fötter,men det är verkligen lite om man jämför med din krokfot. Såg han inte att hon hade krokiga fötter eller var det ok för dig att hon var krokig? Kan var en fin pulla iallafall, men tråkigt om man tror att man får en rak o fin höna.
Jag vet att jag har felat med tempen i kläckaren,men det blev inte så mycket ändå. Dom som blev så krokiga som din höna avlivade jag så fort jag såg det. Kanske man inte behöver? Lider inte hönan när de har så krokiga fötter?
Många frågor blev det.

Helena R

• Totalt antal föremål: 50
  • Totalt antal kommentarer: 109
Kommentar #3 - Postad 10 maj-13 kl 06:57
Jag har för mig att jag läst nån gång att en av hönssjukdomarna har krokiga tår som ett vanligt symtom. :-\

oskar98

• Totalt antal föremål: 3
  • Totalt antal kommentarer: 15
Kommentar #4 - Postad 10 maj-13 kl 08:58
Hej Bokeliden
Detta ser inte bra ut, men som jag skrev till dig i det andra inlägget så vet du varför, vi ber om ursäkt för djuren och nästa gång vi syns så ska du ha nya djur
Krokiga tår beror på för hög värme i kläckaren.
Ska du till Väröbacka i Aug igen? Isåfall sparar vi djur som du ska ha tills dess så får du dem där uppe

Mvh oskar

ängesgården

• Totalt antal kommentarer: 3
Kommentar #5 - Postad 10 maj-13 kl 14:47
inte hade du väl behövt lägga ut en bild , hade väl räckt om du tagit det med Oskar personligen,

Helena R

• Totalt antal föremål: 50
  • Totalt antal kommentarer: 109
Kommentar #6 - Postad 10 maj-13 kl 19:11
Hade denna redan krokiga tår som nykläckt?

oskar98

Kommentar #7 - Postad 10 maj-13 kl 20:21
Ängesgården, ja, denna bild kommer som en chok för mig då det var 20 dagar sedan hon handlade av min granne...
Vi har haft några med krokiga tår med sorterat bort dem, men ibland missar man några tyvärr och det ber vi om ursäkt för.

oskar98

Kommentar #8 - Postad 10 maj-13 kl 20:41
Bokeliden: jag har skickat PM

bokeliden

Kommentar #9 - Postad 10 maj-13 kl 21:51
jag ville bara visa hur det kan se ur, nu mår hönan ok, men hur det blir vet man ju inte. jag, oskar o hans granne, det var ju inte oskar  som sålde henne, har pratat o nu är det avklarat! men jag tycker likväl att en bild av sådana häxfötter visar hur det kan bli, om det är kläckare eller för varmt under lampa vet jag inte, men, men.. glad är hon än så länge....

bokeliden

Kommentar #10 - Postad 10 maj-13 kl 21:58
smajsan, ingen hann se nåt, så många som ville handla,  o alla samtidigt.. jag hann inte se, rakt ner i lådan, beroende på stress o många kunder. jag tror mer det beror på för varmt under värmelampan, kanske en höna som blev inträngd under värmen eller helt enkelt gillade värmen... men visst, man vill ju ha friska o sunda djur. hon lever o trivs o ser inte ut att lida, sen får jag se hur det utvecklas med tiden... men som sagt, all heder åt oskar med granne för trevligt o sjysst bemötande!!

Grimla

• Totalt antal kommentarer: 3
Kommentar #11 - Postad 11 maj-13 kl 11:18
Krokiga tår har en ärftlig orsak också, därför ska man inte avla på såna djur.
Och märka djur som man "fixat" tårna på som små så man inte avlar på dom sedan.
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

131 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser