Image

1sta maj, år 2 del 1 (nol plöjning i år)
Click the picture to view full size.
Jag täckte marken föra året, väldigt lite ogräs, det var bara att plantera igen och gödsla på ytan. Ser ut som jorden har sama kvalitet än i början.
Vissa plantor övervintrade bra så att vi frotfarrande köper nästan ingen grönsak, även om vi lämnade platsen i flera månander.

Information om skaparen

Information

kervennic

• Totalt antal föremål: 150
  • Totalt antal kommentarer: 17
Postad04 maj-16 kl 15:27
Bredd × Höjd1024 × 684
Filstorlek257 KB
FilnamnIMG_2850.jpg
Visningar454
Betyg
Kommentarer2
BBC embed code
HTML embed code
Direkt länk
Kommentarer Kommentarer sorteras efter datum - Stigande Sjunkande

Anders S

• Totalt antal föremål: 0
  • Totalt antal kommentarer: 8
Kommentar #1 - Postad 10 maj-16 kl 02:22
Ser bra ut.
Vad har övervintrat? (Bland det på fotot t.ex.)
Går det i blom nu?

kervennic

• Totalt antal föremål: 150
  • Totalt antal kommentarer: 17
Kommentar #2 - Postad 11 maj-16 kl 23:27
Purjo går sakta i blom, men jag sätter nya och hoppar få bara en liten gap.
Vitlök som ses på bilden också är redan stora men det är första gång jag provar här, så vet inte vad ska vara slut resultaten.

Jag har sått en typ sallat som tålar kylan, planterat de i höst innan jag lämnade platsen, samtidig med chicoree sallad. Sallad är nu stora och vackra. Chicoree går nu i blom ganska snart, det var fel tid, men det går ändå att äta.

Mangold är vacker. Jag har två sorter, en som jag har sått och köpte i Sverige och som jag har tagit bort igår för den började blomma. En annan sort som har tjockare kortare stjälkar som jag fick små från min familj och som blommar inte. Ska fråga vilket sort det är och odla den en annan år.

Jag har planterat kål i höst enligt vad de sade på frö paket i Frankrike, men de gick i blom direkt vid våren. Har planterat nya plantor från samma frö paket som verkar ny inte blomma. Ska fortsätta med Copenhagen market sort som jag odlade förre och sparade massa frön.

Man ser också potatis plantor som har redan kommit ut.

Senast ändrad: 11 maj-16 kl 23:42
Aeva Media 1.4c © noisen / smf-media

Dela detta:

* Inloggade just nu

121 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser