Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blåvärpande Araucana  (läst 2372 gånger)

kackelo

• Skåne
    • Solåkra
Blåvärpande Araucana
« skrivet: 17 nov-10 kl 21:33 »
Ville köpa blåvärpande Araucana från dessa: http://honsraser.se/aracuana.html

Men ingen som svarar på mail, sms och fasta telenr har upphört...någon som vet om de lagt ner helt eller om man kan hitta denna blåvärpande linje någon annanstans?

Det kanske är någon forumsmedlem som har så man kan köpa ägg eller djur?
Får: Finull och Dorset/finull. Höns: Faverolle, Dvärg Kochin, Isbar (endast hönor), Maran (endast hönor), Maran (endast hönor)...och så hundar, katt och bin såklart :)

Aklejan

• -
SV: Blåvärpande Araucana
« Svar #1 skrivet: 17 nov-10 kl 21:40 »
Hör med Linkoso  :D

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #2 skrivet: 17 nov-10 kl 21:45 »
De finns här på alternativ, men kan för allt i världen inte komma på vad de kallar sig här....
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #3 skrivet: 17 nov-10 kl 21:49 »
är det inte rooster???
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 17 nov-10 kl 21:50 »
Mina blåisar värper inte just nu. :P

Rooster på forumet avlar endast på äggfärgen, att den ska vara så blå som bara möjligt... Men han är rätt svår att få tag på. =/
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Eko-Trädgård

• Frukta inte - Ät frukt - Frukt är livet ( Di Leva)
    • Västerbotten
    • eko-trädgård
« Svar #5 skrivet: 17 nov-10 kl 21:52 »
Rooster Forumveteran

* E-post
    * Hönsraser

Utloggad Utloggad
[Lägg till på kompislistan]

Skicka PM
Visa poster
Visa statistik

Antal inlägg:
    1035 (1.957 per dag)
Personlig text:
    En av två
Kön:
    Man
Ålder:
    41
Stad/land:
    Klockrike

Djur:
    American Dominique,Araucana,Appenzeller,Cornish,Svarthöns,Dorking,Dvärgkochin,Faverolle,Isbar,Ixworth,Kindahöns,Creme Legbar,Lincolnshire,Maran,Marsh Daisy,New Hampshire,Orpington,Plymouth Rock,Buttercup,Silke,Vorwerk,Sussex,Welsummer,Wyandotte
Landskap:
    Östergötland

Registreringsdatum:
    06 jun-09 kl 13:13
Lokal tid:
    17 nov-10 kl 21:51
Språk:
    Swedish
Senast aktiv:
    03 sep-10 kl 08:26

Signatur:
ÅKERHULTS RASHÖNS - Vi håller på med uppfödning av fasaner och rashöns. Har mer än 25 olika raser i ett flertal färger. Vill du köpa avelsägg? Besök vår Hemsida:
http://honsraser.se
www.eko-tradgard.se
Ekotradgard@outlook.com
webbshopp www.ekotradgard.tictail.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

348 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser