Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  .  (läst 4544 gånger)

Brokullen

• Dalsland
SV: Borta? räven?
« Svar #20 skrivet: 18 nov-10 kl 13:19 »
Blev förra året av med 7 st ällingar från en helt inbrott/utbrytsäker bur (vad det gäller andra djur i alla fall).Man blir så jävla arg
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

EvaSvansjö

• Gäst
SV: .
« Svar #21 skrivet: 18 nov-10 kl 16:23 »
Kort och gott, avreggar mig nu. Tycker inte det är så stor ide att polisanmäla då polisen knappt bryr sig om inbrott där dem snott "värdesaker"...
Mannen har ni fixat låt m.m till hönshuset så inatt sover jag säkert.
Raderat inlägg  uppfödarlistan 2011 och även i denna tråden, för säkerhetensskull!

Kanske dyker upp här snart igen, dock under annat ID och inte skriva ut om mina höns. Vi sees!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #22 skrivet: 18 nov-10 kl 16:58 »
Vad tråkigt. :( Eva, du får gärna mejla mig om du ser detta... Hade lite grejor jag hade velat visat innan du försvann, men kom visst för sent. =/

manga_galningen@hotmail.com  :-[  :-[ är adressen... ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #23 skrivet: 18 nov-10 kl 23:33 »
Kort och gott, avreggar mig nu. Tycker inte det är så stor ide att polisanmäla då polisen knappt bryr sig om inbrott där dem snott "värdesaker"...
Mannen har ni fixat låt m.m till hönshuset så inatt sover jag säkert.
Raderat inlägg  uppfödarlistan 2011 och även i denna tråden, för säkerhetensskull!

Kanske dyker upp här snart igen, dock under annat ID och inte skriva ut om mina höns. Vi sees!

Fy så trist när man inte kan få skriva om sina höns, när man har en ovanlig ras och är stolt över den :(  >:(

Men jag tycker att dina höns är 'värdesaker', en sån ovanlig ras betingar väl ett rätt högt värde om man jämför med 'vanliga' höns! Och jag tycker att stöld av levande djur är sju gånger värre än om man fått teven eller matsilvret stulet. Det är för det första inte lika svårt att ersätta och man slipper oroa sig för hur djuren fått det.
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Dela detta:

* Inloggade just nu

261 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser