Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ankorna vill inte gå in???  (läst 3871 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Ankorna vill inte gå in???
« skrivet: 23 nov-10 kl 18:54 »
Mina två anktanter vill inte gå in på natten .
Dom ligger läääängst bort i utegården på marken i leran o sover .
Visserligen är det tak men det är ju inte nåt kul väder ute .
Vi bor i stockholmstrakten o har ju blåst o lite snö med temp runt nollan senaste dagarna .

Bör jag tvinga in dom eller ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
SV: Ankorna vill inte gå in???
« Svar #1 skrivet: 23 nov-10 kl 19:03 »
Mina vill inte heller gå in trots snöstorm som idag. Men jag tvingar in mina pga rovdjursrisken.
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 23 nov-10 kl 19:06 »
Inte ens ett lejon tar sej in i mitt utehägn ! 100% säkert  ;D då får dom väll sova därute om dom har lust jag ska ställa ut vattenbalja i morgon o mat sen fyller jag nog på med halm därute ..tycker det verkar vara kallt på backen jue .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 23 nov-10 kl 19:39 »
Är ankorna ny hos dig?? Ibland tar det lite tid för dom att lära sig rutinerna. Jag skulle tvinga in dom i ett par veckor så lär dom sig förmodligen att gå in själva sedan.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #4 skrivet: 23 nov-10 kl 19:43 »
Ja dom e ganska så nya men första dagarna var dom ju inne i huset en hel del men nu vill dom inte gå in alls ..knäppgökar ::)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 23 nov-10 kl 20:02 »
Om du inte har något emot att dem är ute så kan ankor vara ute året runt, dygnet runt :) Bara dem har tillgång att gå in ifall dem nu skulle vilja det! :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #6 skrivet: 23 nov-10 kl 22:57 »
Då så ..dom kan gå in genom ett hål i väggen in till hönshuset där det är varmt o torrt .
Utegården är ganska stor så dom lider inte av ytan .

Lejonhjärta

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 23 nov-10 kl 23:56 »
Några av mina miggisar sover i sitt badvatten på natten. Har bäddat med halm i huset men där ligger dom på dagen ibland men hellre ute i snön. Knasbollar.
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #8 skrivet: 24 nov-10 kl 12:09 »
Mina ankor sov ocksa lite här och där i början.. tills jag mutade de med vit bröd pa kvällerna.. de fattade rätt snabbt att jag kom med godis och följde mig till ankgarden.. där fick de det mesta av brödet.
Tog en vecka tills de upptäckte att ankhuset och garden var bekväm, hade alltid vatten och mat och godis pa kvällen.  Alla flyttade.

Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

LasseDalom

• -
« Svar #9 skrivet: 24 nov-10 kl 12:41 »
Om de kan vara ute trygg så låt dem vara där. Jag har bara tvingat in mina när det blivit kallare än - 10. Nu har de lärt sig att gå in själva, men i början så fick man bära in dem.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #10 skrivet: 24 nov-10 kl 12:43 »
Idag har jag stängt in dom pga stormen mår dom bestämma själva sen då .
Jag var mest rädd för förfrysning .

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #11 skrivet: 24 nov-10 kl 15:19 »
Idag har jag stängt in dom pga stormen mår dom bestämma själva sen då .
Jag var mest rädd för förfrysning .
Det ska gå långt för att det ska bli förfrysning.. Tänk alla änder som simmar runt vid hamnar på vintrarna, en och annan förrymd anka också :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #12 skrivet: 24 nov-10 kl 18:59 »
Mkt praktiskt ju ..ska se om jag kan donera ett av hästarnas termobar då så dom kan bada i varmvatten hela vintern  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

255 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser