Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kläcka kycklingar under skrivbordslampa  (läst 2918 gånger)

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
Kläcka kycklingar under skrivbordslampa
« skrivet: 25 nov-10 kl 17:21 »
För två år sen hade jag en stor korsningshöna som lade sig på fem ägg, men när hon ruvat i en vecka så bytade vi ut äggen under henne och la dit tre ankägg och två gåsägg istället. men vi tyckte det var synd att låta hönsäggen bli förstörda så jag tog upp dom på mitt rum och satte min skricbordslampa på dom och efter två veckor så kläcktes det två kycklingar och inga andra ägg var befruktade ;D nu undrar jag vilka fler här på forumet som lyckats med detta? :)
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Kläcka kycklingar under skrivbordslampa
« Svar #1 skrivet: 25 nov-10 kl 17:41 »
För två år sen hade jag en stor korsningshöna som lade sig på fem ägg, men när hon ruvat i en vecka så bytade vi ut äggen under henne och la dit tre ankägg och två gåsägg istället. men vi tyckte det var synd att låta hönsäggen bli förstörda så jag tog upp dom på mitt rum och satte min skricbordslampa på dom och efter två veckor så kläcktes det två kycklingar och inga andra ägg var befruktade ;D nu undrar jag vilka fler här på forumet som lyckats med detta? :)
Har försökt men det gick inte.
Hade också grislanmp till ca 30 ägg.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Idalun

• Småland
« Svar #2 skrivet: 08 jan-11 kl 22:50 »
Kanske inte "gills" men vi lyckades kläcka fram 2 gässlingar.  ;D

OopsMarsvin

• Skåne
    • OopsMarsvin
« Svar #3 skrivet: 12 jan-11 kl 22:52 »
Jag fick fram 2 kycklingar i en youghurtmaskin för flera år sedan :D men bara 2, de andra gick inte fram.
Sedan fick vi fram några med en kylbox, glödlampa och termostat! Hälften gick fram där :P
Mitt i Skåne.

Dela detta:

* Inloggade just nu

395 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser