Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ett par filmer  (läst 1459 gånger)

pålle

• Gäst
Ett par filmer
« skrivet: 06 dec-10 kl 02:30 »
Timmerkörning med häst (horse logging)

pålle

• Gäst
SV: Ett par filmer
« Svar #1 skrivet: 06 dec-10 kl 02:35 »
skogsarbete ca 1915

Ptr

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 09 jan-11 kl 12:26 »
Den där första som står och vinglar på lasset och rycker hästen i mun ser ut att vara en riktig galenpanna!

Om han nu inte är rädd om livet så behöver väl han inte skrämma hästen med att reskera att smetas ut under kälken!

Ptr
Bara för att man känner att man borde, men det inte blir av så kan även möjligheten att man kunde, om det bara blev av även det vara rätt trevligt.

pålle

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 09 jan-11 kl 12:50 »
Den där första som står och vinglar på lasset och rycker hästen i mun ser ut att vara en riktig galenpanna!

Om han nu inte är rädd om livet så behöver väl han inte skrämma hästen med att reskera att smetas ut under kälken!

Ptr
haha så talade det var just det ja ville på visa ur korkat det är att stå på lasset men ja tänkte det det får ni komma på skälva  :)

Körven

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 11 jan-11 kl 10:53 »
Naturligtvis så skall man köra en het timmerhäst med slaka tömmar,det vet varenda hästkunnig människa.

Det var roligt att se den gamla filmen,i det morderna skogsbruket finns inget kvar av dom yrkeskategorierna.
Virkesmätaren var en herre som hade respekt med sig,och honom var bäst att stå på god fot med.Tillockmed snåla bönder kände sig tvungna att bjuda på mat och sup,för att stå på god fot med honom.
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

312 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser