Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ägg från 10 veckor gammal Maran?!  (läst 1520 gånger)

Smilla

• Gäst
ägg från 10 veckor gammal Maran?!
« skrivet: 27 jun-06 kl 13:18 »
Igår hittade jag ett 15 grams "lite konstigt ägg"(inte helt "äggformat").
Okej...inte konstigt...
men det är "kanelbrunt"...vilket endast kan komma ifrån en Maran...min enda Maran höna är 10 veckor. Är inte detta lite konstigt?!

Någon som har varit med om detta, eller har en annan förklaring?!

Ha det gott!!

Linda

Amanda

• Djuren är åtminstone mänskliga!
    • Västmanland
Re:ägg från 10 veckor gammal Maran?!
« Svar #1 skrivet: 28 jun-06 kl 09:59 »
Din Maranhöna kan nog uteslutas i det här fallet. Näppeligen att en så ung kyckling lägger ägg. Antagligen har det "misslyckats" för någon annan, eller så har en "gök" varit framme.  ;) ::) :)
Genbank i lantrasen Hedemorahöns sedan 1992. Umgås dagligen med mina 'Lyckliga Hönor' och deras småttingar.

Tedarix

• Uppland
Re:ägg från 10 veckor gammal Maran?!
« Svar #2 skrivet: 28 jun-06 kl 10:07 »
Jag tror inte heller att maranhönan är den "skyldige". Däremot är det nog nån annan höna som har värpt ett "miniägg" och det råkade bli mörkare än normalt eftersom det blev ett färgöverskott på den lilla skalytan.
Har stort intresse för höns- och ankfärger...

Dela detta:

* Inloggade just nu

322 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser