Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  färgrena holländska dvärgar?  (läst 1131 gånger)

Brännbols ompla.

• Uppland
    • Ullis Blogg
färgrena holländska dvärgar?
« skrivet: 22 dec-10 kl 10:55 »
Jag har nu ett gäng holländska dvärgar och funderar på att dela upp dom i grupper. Men min fundering är om jag då kan säga att äggen är från färgrena grupper? (eller vad man nu kallar det) Dom har ju annat bakom sig... Är inte alls hemma med det här med hönsfärger. 

:)
Delar gård med mina hundar, katter, höns, kaniner, dotter och sambo :)
(dobermann, huskatt, holländsk dvärg, sachsegold, hermelin, dvärgvädur)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: färgrena holländska dvärgar?
« Svar #1 skrivet: 22 dec-10 kl 19:54 »
Vissa färger går att blanda och ändå får man färgren avkomma, då det blir antingen eller :D

Andra färger kan man blanda och få en tredje färgren färg  ::)

Vissa färger måste man ha en tupp och en höns avelslinje då de inte avlar färgrent på båda könen  :P

Och vissa färger kan avla rent även om det finns andra färger bakom :D

Vissa färger avlar rent för det mesta men det kan dyka upp överraskningar beroende på vad som finns bakom :-\

Om du kan kalla dina grupper för färgrena beror med andra ord på vad du har för färger :D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

254 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser