Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsköp i Jämtland  (läst 2682 gånger)

RonjaRövardotter

• Jämtland
Hönsköp i Jämtland
« skrivet: 01 feb-11 kl 18:31 »
Till sommaren blir jag äntligen med höns.  ;D

Jag vill gärna ha lite olika höns men hur ska jag hitta höns uppfödare i Jämtland? ???
Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!

Attes matte

• Jämtland
SV: Hönsköp i Jämtland
« Svar #1 skrivet: 01 feb-11 kl 18:55 »
Vi är ett gäng som haft ett par höns-träffar här i Jämtland. Jag har bara varit på en, och vi hade jättetrevligt!  :D

Vad är det för raser eller blandningar du är ute efter? Jag kommer mest troligt att ha kycklingar och avelsägg av gul och röd sussex och svart koppar-maran till våren/sommaren. Eventuellt även isbar. ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 01 feb-11 kl 19:42 »
-Skriv en sökesannons under höns sökes i annonsforumet.
-Kontakta hönsklubben där du bor. Här finns en lista över SRFs lokalklubbar:
http://www.rasfjaderfaforbundet.dinstudio.se/empty_26.html
- Åk på en hönsträff!
-Kolla blocket.se

;D Lycka till! ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #3 skrivet: 01 feb-11 kl 19:48 »
Till sommaren blir jag äntligen med höns.  ;D

Jag vill gärna ha lite olika höns men hur ska jag hitta höns uppfödare i Jämtland? ???

Grattis!

Vad vill du ha för höns? Hos mig finns det dvärg kochin, araucana-korsningar, hedemora-korsningar, renrasiga brahmor å lite annat gott och blandat =) Hos grannen nån halvmil bort finns det australorp, maraner, ankor och vaktlar =)
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

fauve

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 02 feb-11 kl 10:30 »
Jag bor inte i jämtland, men i västernorrland och har just nu: isbar, dv. kocin (gula), grönvärpare och kommer om några veckor att hämta en trio indiska stridshöns som jag kommer att kläcka fram kycklingar från i mars också.

lier6

• Jämtland
« Svar #5 skrivet: 31 okt-11 kl 13:16 »
Grattis!

Vad vill du ha för höns? Hos mig finns det dvärg kochin, araucana-korsningar, hedemora-korsningar, renrasiga brahmor å lite annat gott och blandat =) Hos grannen nån halvmil bort finns det australorp, maraner, ankor och vaktlar =)

Åh jag ser att du har brahnor. Om du har några att sälja så kommer jag på en gång ;)  Ring mig om du vill på 073-8370723

Dela detta:

* Inloggade just nu

280 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser