Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kläckare, vilken?  (läst 2077 gånger)

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
Kläckare, vilken?
« skrivet: 04 feb-11 kl 14:35 »
Hade tänkt investera i en kläckare under säsongen och undrar vilka man ska titta på och vad man ska undvika och varifrån man ska köpa, inom eller utom landet.

Kommer inta att ha så många höns, kommer kanske utöka till 20-30 med tiden om jag får avsättning för det vi inte äter upp själva.

Tips och motivering önskas  :D
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
SV: Kläckare, vilken?
« Svar #1 skrivet: 04 feb-11 kl 14:48 »
Jag är jättenöjd med min R-COM Suro som jag köpte förra året. Har fått riktigt bra kläckresultat i den, även med skickade ägg :)
Här kan du läsa mer om den:

http://www.pandtpoultry.co.uk/product/categoryid/84/productid/1418

/Yohanna
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Aklejan

• -
« Svar #2 skrivet: 05 feb-11 kl 15:21 »
Jag har R-Com Pro 50 från samma företag som Lilla-Y köpt sin...
Är verkligen jätte nöjd med den..
Det var lätt att beställa, snabb leverans, den funkar bra...lätt att förstå sig på!

nilas64

• sambo med ett barn + två bonus 6 höns med tupp
    • Jämtland
« Svar #3 skrivet: 12 feb-11 kl 10:44 »
Hej. Jag kan bara hålla med ovanstående, köpte min Suro för tre veckor sedan, det blir kläckning till veckan, Suron kostar bara runt 1800 kr om du köper den från England med frakt å allt, snabbare leverans än om man köper här hemma, bara att byta kontakter till apparaten

fauve

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 12 feb-11 kl 14:53 »
Suro såklart  ;D

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #5 skrivet: 12 feb-11 kl 17:17 »
Suro såklart  ;D

Då inspekterar jag nästa helg och kommer med alla korkade frågor jag bara kan uppbringa  >:D
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

fauve

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 12 feb-11 kl 17:22 »
Hahaha.. Gör det, den står på köksbordet så du kan kika på den från alla håll och kanter  :D

Ska ju skicka efter en till snart, så lite synd att jag inte hinner det innan du kommer, så hade vi kunnat sambeställt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

730 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser