I början på ruvningen så brukar det inte göra nåt att äggen blir svala ett tag. F
Fast 5 dagar skulle jag nog vilja säga är bland de mer kritiska dagarna att bli kalla.

Iaf. vad jag har upplevt. Om det handlar om 1 dygn eller så brukar de klara det bra och sedan under sista veckan. Men från dag 2-6 verkar de som mest känsliga. =/
Jag håller iaf. tummarna för att småttingarna klarar sig och att det blir många små bollar!

Kan berätta att Emil la in 7st ägg i sin kläckare som en höna lämnat (hon fick 1 kyckling och reste sig). De var kalla när han kom ned och han vet inte hur länge de varit det. Dessa var på ca dag 18 i utvecklingen. Han chansade och la in dem i kläckaren. Och ALLA kläcktes!
Själv har jag haft ägg som en höna lämnat också, de låg säkert utan henne i säkert 6 timmar och var på dag 5. 18st ägg var det. 1st levde fortfarande när jag lös de iskalla äggen och 2 såg "konstiga ut" (varken död eller levande). La in det levande och de konstiga och nästa dag när jag lös hade de "konstiga" blommat ut och blivit levande.

De var antagligen på snudden till att kola vippen men kvicknade till när de hamnade i värmen. =)