Det finns inget som förbjuder att man med dessa varningar från pensionsmyndigheten i åtanke sparar undan lite pengar själv månatligen. Nu är ju förmögenhetsskatten avskaffad, så ingen kommer och tar pengarna under tiden.
Låga livsinkomster = garantipension och just inget mer.
Men gåsse vad säger du?? menar du verkligen att man kan spara eg lägga undan pengar vid sidan om till sin pension??
Ja se tänk, vilken formidabel ide! Men om vi ska vara ärliga, tror du inte att vi som läser och skriver här på Alternativ redan sedan mannaminnes tider har begripit att man kan spara pengar

, nå tror du att alla i Sverige kan lägga undan pengar varje månad, det krävs ett ÖVERSKOTT för att det ska vara möjligt.
Differentierad pensionsålder kan det vara något?? som alla vet men som ingen talar om, är det faktum att vi i Sverige borde ha differentierad pensionsålder!! och varför det? jo av den enkla anledningen att arbetare ( jag räknar inte in Fredrik) med tunga arbeten oftast redan vid 50 års ålder så har de slitit ut sina kroppar.
Så mitt förslag är att arbetare med slitsamma yrken borde gå i pension vid 50års ålder, medans rövgnidare dvs de som endast sliter ut sina ändalyckter dessa borde arbeta tills de blir 80 år gammla!! med förtjänst kan slippsnissar räknas in här, + varför inte tjänstemän och kvinnor på alla statliga såkallade kontor, dessa människor är totalt osliten vid 65års ålder.
Är det inte konstigt att inte Expressen och Aftonbladet lyfter fram dessa frågor i media?? jag är säker på att det skulle skapa en opinion om pensionen.
Statistiken talar för att vi blir äldre, men det gäller företrädesvis de som har levt i en skyddad miljö, livslängden på de som har levt med isosyanater i sin omgivning, blir banne mig inte äldre.
En annan positiv aspekt på differentierad pensionsålder är ju att de utslitna kan leva vidare utan att känna skuld eller utanförskap, som så fint arbetarn Fredde Reignfelt vurmar för!!
Hur många är det som trillar av pinn, endast några få år efter sin pension?? vilken yrkeskategori har de tillhört??
Idag är det skamligt att bli förtidspensionär, när det rimligtvis borde vara tvärtom, är kroppen förbrukad så är den.
Visst finns det en och annan latmask som utnyttjar olika välfärdssystem, med det gäller i alla samhällsklasser, hur var det med ministern som inte betalde tv licensen på 20 år??
Ska vi ha differentierad pensionsålder grundat på olika yrken?, en bonde som arbear 7 dagar i veckan det blir många arbetsdagar det fram tills 65 års ålder.