Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag drunknar snart  (läst 6671 gånger)

AnnikaE

• Södermanland
SV: Jag drunknar snart
« Svar #20 skrivet: 19 feb-11 kl 18:08 »
kan jag få köpa befruktade ägg av dej?
menar du mig ?
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #21 skrivet: 19 feb-11 kl 18:24 »
kan jag få köpa befruktade ägg av dej?
om du menar mig så har jag avelsägg till salu för 5kr styck :)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #22 skrivet: 01 mar-11 kl 18:06 »
Jag har börjat att gjort "gröt" till mina småkycklingar med vaktelägg. =) Tar "fodermjölet" eller om det inte finns (som tyvärr i denna säck =/) så får man krossa det först till riktigt små smulor ir "mjöl". Häller över i matskålen, sedan knäcker jag ett vaktelägg över och arbetar ihop allt. :) I början tittade bollarna lite skumt på det men nu har de kommit på att det går att äta och käkar upp det med stor aptit. ;D

Vaktelägg innehåller ju väldigt mycket näringsämnen, så måste ju vara nyttigt för de små tycker man? Inga som har blivit dåliga i magar eller så iaf.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #23 skrivet: 01 mar-11 kl 18:35 »
Det går ju att torka ägg också och mala till pulver, men hur man gör får du fråga nån annan (tex lättviktsnissarna på utsidan.se).

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #24 skrivet: 01 mar-11 kl 21:49 »
Nu har jag inte så många vaktlar för tillfället, men när jag nån gång fått lite för många ägg i kylskåpet har jag gjort omeletter till min sambo på typ 15 ägg ;D Riktig lyxfrukost! Han äter alltid omelett till frukost, så det är ju ett kul sätt att variera sej lite på :)
Och min 2-åring älskar att få stekt vaktelägg till mellis, inte alla ungar som får det, hihi :D

Men de flesta äggen säljer jag faktiskt, både till avel och mat.
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Dela detta:

* Inloggade just nu

347 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser