Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skildnad mellan ägg?  (läst 3005 gånger)

nina77

• Hälsingland
Skildnad mellan ägg?
« skrivet: 08 mar-11 kl 19:23 »
JAg lyste mina ägg idag på 4 dygnet. I många, främst de vita kunde jag se en tydlig liten spindel, i andra såg jag en spindel som var lite otydligare. I ca 8 av de vita äggen fanns idag ingenting, kan jag redan nu dömma ut dessa eller är de bara sena? I de bruna var det oxå svårt att se nåt än så länge. Såg på några av dom, medans andra verkade tomma. Men de jag är så osäkra på spar jag till senare och lyser igen. Jag är nybörjare med maskinkläckning så jag har dålig koll. Jag vill lägga i nya ägg isället för de som är obefruktade, och det vill jag så klart göra så snart som möjligt. Har bara kläckaren i 5 v. Så ni som kan sånt här kan väl vägleda mig lite.
Tack på förhand

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Skildnad mellan ägg?
« Svar #1 skrivet: 08 mar-11 kl 20:59 »
Jag skulle ta bort de vita äggen som ser tomma ut. Men eftersom du skriver att du inte är van att lysa ägg så kanske du kan ta ett "offerägg" utav dessa 8 vita som ser tomma ut först och knäcka? Om det är tomt så lär ju de andra också vara det. Om du la in äggen samtidigt i maskinen så ska det finnas spindlar i alla efter 4 dagar.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

nina77

• Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 08 mar-11 kl 21:30 »