Tack för tipsen och råden jag fått. Min hona som inte alls ville para sig hade jag tänkt vänta med tills jag tydligt kunde se att hon var svullen och röd för att inte stressa henne innan hon är tydligt i brunst. Idag när jag gav henne mat och klippte hennes klor märkte jag dock att hon verkade väldigt angelägen, bara jag klappade henne på ryggen så la hon sig platt ner, så jag tänkte att jag skulle göra ett försök trots allt. Direkt när jag släppt ihop kaninerna började hon rida på honom och sedan kom han igång och de var ihop en timme ungefär och jag skulle gissa att de parade sig ett tiotal gånger på den tiden, så det känns som att det funkade bra nu i vart fall.
Det har nu gått två veckor och två dagar sedan jag parade min andra hona, som jag nämnt tidigare i tråden, hursomhelst så tycker jag hon blivit något rundare om magen och fått lite större spenar, dock endast marginellt. Idag lade jag märke till att hon har samma beteende som min brunstande hona och undrar därför om kaniner kan brunsta trots att de redan är dräktiga och om så inte är fallet, kan jag para om henne med en annan hane, då jag inte har tillgång till den förra hanen längre, och ändå räkna det som 100 % säkert att det är den ena eller den andre hanen som är pappan, beroende på när ungarna kommer, hon har (om hon blivit befruktad) gått halva dräktigheten.
Tacksam för svar så jag vet om jag vågar para om kaninen nu...