Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gör jag med en ny individ som ska in i gruppen?  (läst 1273 gånger)

empre

• Västerbotten
    • GRODDSKIVAN
Hur gör jag med en ny individ som ska in i gruppen?
« skrivet: 11 mar-11 kl 22:17 »
Om jag har en grupp japaner och vill sätta till en ny höna t.ex. hur gör jag då? Hönsen brukar man ju sätta in på pinnen under natten. Någon som har erfarenhet av detta? jag har sökt information här, men inte hittat något.
Bor på landet med hund, katter, getter, höns , kalkoner och vaktlar.

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: Hur gör jag med en ny individ som ska in i gruppen?
« Svar #1 skrivet: 11 mar-11 kl 22:32 »
Om jag har en grupp japaner och vill sätta till en ny höna t.ex. hur gör jag då? Hönsen brukar man ju sätta in på pinnen under natten. Någon som har erfarenhet av detta? jag har sökt information här, men inte hittat något.
när det gäller nya vaktelhönor så brukar jag inte göra något speciellt utan bara sätta in den rakt till flocken. men när det gäller en ny tupp så är det bästa att städa och ändra om inredning mm... innnan man släpper in den till dom.
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Brokullen

• Dalsland
SV: Hur gör jag med en ny individ som ska in i gruppen?
« Svar #2 skrivet: 16 mar-11 kl 18:12 »
Samma här,inga problem med ny höna mer än att tuppen gärna vill inviga henne direkt  ;D

Tupp har jag aldrig provat att sätta in (så det har blivit många burar från olika kläckningar med tuppar som får vänta på att jag skall samla mod för att göra dom beredda för någon god vaktelrätt)
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

360 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser