Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blodstoppande ??  (läst 1589 gånger)

Eulalia

• Gäst
Blodstoppande ??
« skrivet: 19 jul-06 kl 18:30 »
aja bra att hon slapp lida iallafall :-)

Spindelnät mot blödande sår: Ös på rätt mycket, det ska täppa hela såret. Om det går, sätt ett tunt bandage/plåster över för att hålla ihop såret.
« Senast ändrad: 19 jul-06 kl 18:32 av Eulalia »

_matte_

Blodstoppande ??
« Svar #1 skrivet: 19 jul-06 kl 22:56 »
ja anväder mjöl när ja klippt för långt in på hundarnas och kakaduans klor, vet inte om det funkar på såna sår,
men på klorna funkar det hur bra som helst.
//matte
Jag har inget emot vegetarianer... bara dom inte betar på min mark.. ;)

skogstomten

• -
Blodstoppande ??
« Svar #2 skrivet: 20 jul-06 kl 08:47 »
HEJ Fred.
prova järnkloridlösning på en bomullspinne och badda försigtigt på det blödande såret. Det etsar bra och är blodstoppande.
Har bara hundarna kvar sen lagården blev skadad

Anna Ho

• Östergötland
Blodstoppande ??
« Svar #3 skrivet: 20 jul-06 kl 09:53 »
Potatismjöl ska funka.
"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Dela detta:

* Inloggade just nu

158 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser