I höstas skaffade jag två nya unga dvärgkochin, de var jättetama och mysiga. Men de höll sig alltid för sig själva, försökte komma in i huset. Ville inte umgås med de andra hönsen (eller de fick inte) Jag fick alltid bära in dom på kvällen osv. Såg inte direkt att någon var elak mot dom då. Någon månad senare blev en av dom sjuka så vi fick tyvärr ta bort henne. Den som nu är kvar har gått med de andra i vinter och det har gått ganska bra, hon håller sig för sig själv och sitter gärna högt, så ingen kan jaga henne. Hon har inte fått några skador. Men hon är jätterädd för hönsen, kommer jag dit så nästan hoppar hon upp i famnen på mig eller följer mig som en hund. Jag provade att sätta ner henne på golvet, men de andra hönsen drog henne i fjädrarna och kammen och jagade bort. Tror inte hon fattar att hon är en höna... Nu har jag flyttat henne till ett annat rum, där hon får bo med min dotters dvärgkanin (hon är rädd för den oxå, men han gör henne inget iaf) Vet inte vad vi ska göra med denna höna. Eftersom att min dvärgkochintupp är riktigt knäpp (läs inlägget om det längre ner) så funderar jag på att ta bort honom och försöka få ihop henne med de andra dvärgkochinhönorna, utan tupp, hon är rädd för tuppar. Kanske köpa en ny och snäll tupp till dom sen. Hönan är så mysig o snäll. Skulle gärna haft henne inne i huset som husdjur om det vore möjligt. (uteslutet)