Jag hittar inte själva avhandlingen, men en referering till den:
http://www.allergi24.com/index.php?option=com_content&task=view&id=198&Itemid=33
Det handlade om atopisk dermatit (en hudåkomma "allergi" som uppkommer när individen reagerar på en utlösande faktor, tex kvalster eller pollen).
/Sara
Jag vet om en elak liten människa i sverige som köpte en valp och sen anklagade uppfödaren för at ha sålt hene en valp med allvarlig hudsjukdom,,hon anklagade o sa att uppfödaren inte var seriös,,
uppfödaren sa: se veterinär!
elaka lilla människan skrek högre o högre i forum om hundar med dåliga gener,,(enda valpen i kullen som hade hudproblem)
elaka lilla människan avlivade hunden,,sa hon,,och begärde pengarna tillbaka,,
det fanns en valpförsäkring och hade hon skickat vet intyg till försäkringsbolaget så hade hon fått ut pengarna men det gjorde hon inte utan anklafade istället upfödaren för att ite ge pengar tillbaka! den uppfödaren fick så mycket skit så hon la ner sin verksamhet!
jag medlade för den lilla elaka människan i en annan hundaffär utan at veta om den första...
hon hade köpt em hund utomlands och betalade inte!!
kan ge mej fasingen på at hon gav fel foder till sin första valp,,,,och snackade skit om uppfödaren så hon gav upp.