Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Påkörningsbara elstängselgrindar  (läst 3657 gånger)

teufel

Påkörningsbara elstängselgrindar
« skrivet: 28 mar-11 kl 14:17 »
För ett par år sedan såg jag i en stängselkatalog att det fanns elstängselgrindar som var påkörningsbara med traktorn, och som automatiskt stängde sig när man hade kört igenom eller backat tillbaka.

Nu funderar vi på om det skulle vara en bra idé för att på en person kunna köra in en ensilagebal till lösdriften.

Någon som vet var man kan få tag på sådana? Har försökt att googla men vet inte riktigt vad jag ska söka på.

/P

bagglamm

• Skåne
SV: Påkörningsbara elstängselgrindar
« Svar #1 skrivet: 28 mar-11 kl 14:38 »
Verkar vara en smart grej, har aldrig använt en sån själv, men funderat på det.

Finns bl.a. på lantbutiken. Googla på elgrind så hittar du några olika.
Gift, ett eget barn på väg och två bonusbarn, 12 finullstackor

valtra

• Bohuslän

loppan56

• Småland
« Svar #3 skrivet: 04 jun-11 kl 20:02 »
Det finns ett Elstängsel som används i Australien som säljs som Insultimber http://www.gallaghereurope.com/sverige/getpage.asp?i=78. Har fasta stolpar tex. telefonstolp och sen en enkel fast stolpe på vart 50 m där emellan lösa stolpar på vart 10m Kolla länk.
 Ett oerhört enkelt starkt stängsel som jag har använt i alla år. I Australien så har man ju långa stängsel milatals och då kan man ju inte ligga och köra till öppningen utan kör bara rakt över det och det fjädrar tillbaks SUPER. ;D ;D
« Senast ändrad: 04 jun-11 kl 20:07 av loppan56 »

take

• Östergötland
    • De Klomp
« Svar #4 skrivet: 04 jun-11 kl 21:17 »
jag har nåt grindliknande med 2 stavar som man kör genom, det bästa sen skivad kaffe.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

JBF

• Småland
« Svar #5 skrivet: 04 jun-11 kl 21:42 »
Det finns ett Elstängsel som används i Australien som säljs som Insultimber http://www.gallaghereurope.com/sverige/getpage.asp?i=78. Har fasta stolpar tex. telefonstolp och sen en enkel fast stolpe på vart 50 m där emellan lösa stolpar på vart 10m Kolla länk.
 Ett oerhört enkelt starkt stängsel som jag har använt i alla år. I Australien så har man ju långa stängsel milatals och då kan man ju inte ligga och köra till öppningen utan kör bara rakt över det och det fjädrar tillbaks SUPER. ;D ;D

I vilken del av småland bor du som har så platta marker att du kan ha insultimber (och nyttja dess fördelar fullt ut)  ;D Jag kan ha max 2-3 fristående glasfiberstolpar innan terrängen tvingar mig att ha en nedslagen stolpe..
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Dela detta:

* Inloggade just nu

283 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser