Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bara jag med mina knasigheter igen (film). ::)  (läst 1774 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Bara jag med mina knasigheter igen (film). ::)
« skrivet: 05 apr-11 kl 21:06 »
Råkade ha kameran i fickan ute i hönshuset och plötsligt poppade en idé i skallen upp att här ska det göras film. Nödvändig... ? Njaaa, men roligt var det iaf. och se hur kycklingarna reagerade på lätet! ;D

"Uppdrag hönsmamma"
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dalton

• Dalsland
SV: Bara jag med mina knasigheter igen (film). ::)
« Svar #1 skrivet: 05 apr-11 kl 21:09 »
Ha ha ha !!! Helt underbart! ;D
Du får lägga ut en instruktionsvideo för hur man härmar en hönsmamma också!

Attes matte

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 05 apr-11 kl 21:13 »
Vilken söt film!  :-*  Och imorgon ska det kläckas såna där nakenhalsar hos mig också!  :D

Jag har ju aldrig haft nån hönsmamma... Är det typ samma läte som tuppen använder för att locka hönsen till gotta?

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 05 apr-11 kl 21:15 »
Ha ha ha !!! Helt underbart! ;D
Du får lägga ut en instruktionsvideo för hur man härmar en hönsmamma också!

Haha. Oj, det tror jag nog blir lite svårt. ;D Man får försöka lyssna på hönsen och känna efter, öva. ;D Men för att försöka förklara lite... Bröstkorgen ansträngs rätt mycket då jag som spänner mig... På något sätt. ::) Sedan för att "skjuta ut" ljudet så använder jag tungan som jag trycker upp mot gommen... Ännu svårare att försöka att skriva o förklara, haha! ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dalton

• Dalsland
« Svar #4 skrivet: 05 apr-11 kl 21:18 »
Hjälp... Jag skrattade när jag läste din förklaring men det var inget mot hur jag fullkomligen exploderade av skratt när jag försökte själv... Tur att inga grannar hörde!  ;D ;D :-[
Jag gissar att du har övat länge!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 05 apr-11 kl 21:22 »
Vilken söt film!  :-*  Och imorgon ska det kläckas såna där nakenhalsar hos mig också!  :D

Jag har ju aldrig haft nån hönsmamma... Är det typ samma läte som tuppen använder för att locka hönsen till gotta?

/Sara

Ja. :) Här är en film på en dvärghöna (ej min film) med sina kycklingar när hon använder lätet. Lätet varierar i ton beroende på hönans "röst". Större hönor har basigare och mindre har pipigare. ;D

Mother hen eating with her chicks

Attes matte

• Jämtland
« Svar #6 skrivet: 05 apr-11 kl 21:28 »
Söööööt!!!  :-*

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #7 skrivet: 05 apr-11 kl 21:28 »
Hjälp... Jag skrattade när jag läste din förklaring men det var inget mot hur jag fullkomligen exploderade av skratt när jag försökte själv... Tur att inga grannar hörde!  ;D ;D :-[
Jag gissar att du har övat länge!

Hämta kameran och spela in och in i tråden!! ;D ;D Vad kul det skulle vara med massa olika "hönsmammor"! ;D Kommer ihåg en tävling en gång där man skulle gnägga som en häst så var det massa folk som skickade in sina gnägg. ;D

Ja, jag började försöka härma när jag var runt 8-10 år gammal tror jag (alltså 10-12 år sedan... Hjäälp vad många år sedan ser jag nu när jag läser siffrorna jag börjar bli gammal!!!  :o ). Men jag har inte övat särskilt mycket och under en del perioder har jag inte ens försökt använda lätena på ett par år. Det bara sitter där ändå när jag får för mig att jag ska härma något. ;D ... Dalbotös... Jag kanske var en höna i mitt förra liv som du sa!!!  :o ;) Haha!  :-X

Dela detta:

* Inloggade just nu

542 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser