Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sätta in kycklingar till höns och tupp  (läst 1393 gånger)

sway307

• Hälsingland
Sätta in kycklingar till höns och tupp
« skrivet: 08 apr-11 kl 09:20 »
Om jag lägger denna fråga i rätt forum så kanske svaren kommer!
Hur fungerar det att sätta in kycklingar till vuxna höns och tuppar? i mitt fall 4 höns och 2 tuppar.
Jag vill ju inte att hönsen eller tupparna skall ha ihjäl kycklingarna, vid vilken ålder är lämpligt eller måste dem vara jämnstora?

hönstokan

• Jämtland
SV: Sätta in kycklingar till höns och tupp
« Svar #1 skrivet: 08 apr-11 kl 16:48 »
jag har en stor silketupp me fru som går tillsammans med dv kochinmamma som har 7 kycklingar som nu är 2 veckor samt 4 dv brahma kycklingar 7 v, 2 mammalösa kycklingar på 1 v och nu sätter jag dit 6 sussex som är fyra dagar. Silketuppen Svante tar hand om samtliga kycklingar, visar till mat och vatten. Det går så bra. Men silke är ju så lugn och dv kochin har ju små barn redan och hon försöker ta hand om alla. Jag har ett värmetak där.

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #2 skrivet: 08 apr-11 kl 18:26 »
jag satte in 3 brahma på 6 veckor häromdan och det har funkat bra. 9 vuxna hönor, 2 st 4-månaders wyandotter och en ruvhöna. Men när jag öppnar dörren kommer kycklingarna rusande och vill bli gosade med!!! De fick sitta i en bur i hönshuset i 2 dagar först för att alla skulle hinna kolla in varandra, vet inte om det behövs men jag brukar göra så när något nytt ska in i hönshuset.

sway307

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 08 apr-11 kl 21:32 »
Ok jag får sätta dem i en bur inne i hönshuset först då, vill ju inte att småttingarna blir hönsmat eller! Bör ju tilläggas att ingen av hönorna har kycklingar heller.

Dela detta:

* Inloggade just nu

296 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser