Börjar bli lite bekymrad för en tacka, hon fick trillingar för en dryg vecka sen ute i det värsta skitvädret. Jag tog in 2 (den tredje var dödfödd) och fick mat i dem efter mycket om och men, de var så nedkylda så de orkade ingenting. Nåväl, de tog sig och tackan tog hand om dem och de har fått stå inne tills igår, i början under värmelampa. Hon har fått kraftfoder morgon o kväll. Jag har ökat på efter hand så det har inte varit några tvära svängar. Var väl uppe i en knapp skopa på morgon och en på kvällen. Hel havre o tackfor (el vad det heter).
Igår stod hon bara o glodde och pillade lite i höet och hade inte rört kraftfodret. Jag trodde hon var ledsen för de andra fåren var ute så jag släppte ut dem i hagen bland de andra. Idag när jag skulle ge alla kraft gick hon undan och var inte alls intresserad. Jag kunde inte ens truga. Konstigt. Hon äter hö men verkar föredra det grova, som de andra ratar. Hon vill inte trängas med de andra utan står lite för sig själv. Hon verkar ha tillräckligt med mat till ungarna men hur länge? Vad är detta?