Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  MYCKET ovanlig ras...  (läst 1743 gånger)

pannilanni

• Lappland
MYCKET ovanlig ras...
« skrivet: 04 maj-11 kl 13:00 »
Måste ju bara få visa upp min fina mycket ovanliga höna, som är så fin att hon inte ens får bo i hönshuset utan mest hänger i köksfönstret... Hon värper dock väldigt dåligt... Verkar som ett enda rött ägg fastnat där bak! Så vad tror ni? Vilken sort kan det vara på denna fina höna?  ;D

Har en envis Jack Russell, en ursöt blandisvalp, två halvknäppa katter, två gulliga kaniner, en hög med höns, vaktlar, en Nordis, en Welshponny och en dotter som är mer vild än tam. Tillsammans bor vi i fantastiska torpet Lövkulla!

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
SV: MYCKET ovanlig ras...
« Svar #1 skrivet: 04 maj-11 kl 13:50 »
Gökfärgad maran kanske... med mer prickar än ränder, och ägg mer åt det röda än bruna hållet, kanske inte något att använda i aveln... :D
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Markus 98

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 04 maj-11 kl 16:17 »
Mycket finna vilken exklusiv uppfödare säljer dom :)

pannilanni

• Lappland
« Svar #3 skrivet: 04 maj-11 kl 16:33 »
Haha ja... inte ens mina tuppar med vårkänslor är intresserade av henne, så någon avel blir det knappast...  ;D

En mycket exklusiv uppfödare här i Lyckseletrakten, hade tur och fick ett exemplar!  ;)
Har en envis Jack Russell, en ursöt blandisvalp, två halvknäppa katter, två gulliga kaniner, en hög med höns, vaktlar, en Nordis, en Welshponny och en dotter som är mer vild än tam. Tillsammans bor vi i fantastiska torpet Lövkulla!

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 04 maj-11 kl 22:34 »
Jag tror det är en väldigt fin Ancona blandis  ;D Renrasiga Ancona värper nämligen vita ägg  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

469 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser