Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ensam gosig tupp?  (läst 2817 gånger)

Sharptooth

• Blekinge
Ensam gosig tupp?
« skrivet: 15 maj-11 kl 23:48 »
Nu har det blivit för många tuppar såklart. Å den jag har fäst mig vid, leker med, kelar med,myser med,  leker tupponerare med (ist för falkonerare) har SJÄLVLART blivit "hacke kyckling"  :'( Har nu hittat ett nytt hem till honom där han kan få vara "Ensam tupp" Så att säga. Han är snart ett år och är en dvärgkokin. MEN han är jättepräglad på människor och jättesnäll mot hönorna och framförallt kycklingarna som han sitter och vaktar och håller sällskap. Behöver han ha en flock!? För min faster som vill ha honom har inga höns sedan tidigare. Kommer han att tycka att det är bra att ha sina egna människor, eller kommar han må dåligt av att inte ha ett par hönor som sina egna? Vet ju inte riktigt hur höns fungerar på den punkten... Vill bara att han ska få det bra, då det är min lilla gullegris, och min söta lilla tupp <3 Det är med många tårar bakom som jag tillslut bestämde att han behöver flytta. Så vad är bäst för honom? Snälla svara, vill inte att han ska behöva ha det svårt mera...
Bor på landet och har 2 stycken Dansk/Svenska gårdshundar, en katt, 4 kaniner, 5 dvärgkokiner, 3 svarthöns, en grekisk landsköldpadda, 4 leopardgeckos. Nu är målet att sälja kaninungarna som kom i mitten av mars i år, skaffa Svenska Blåankor och se till att hitta en häst:)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Ensam gosig tupp?
« Svar #1 skrivet: 16 maj-11 kl 00:52 »
Prova . Jag vet flera som har en höna el tupp som en papegoja inomhus och det funkar . Dom mår bra och har ett liv med sin husse/matte.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #2 skrivet: 16 maj-11 kl 12:39 »
Om han får vara med hela tiden tycker jag man kan testa. Tycker det är mer synd om alla ensamma papegojor som inte har någon kompis.
Alternativt hon kanske kan ta 2-3 tuppar? För om det inte finns hönor i närheten borde det kanske funka, jag har sett 5 tuppar som gick ihop utan hönor, de underordnade betedde sig mer som hönor.

Fuglemakeren!

• Norge
« Svar #3 skrivet: 16 maj-11 kl 15:19 »
Ungkarsflockar brukar ju fungera bra. Två stycken så blir det en på var skulder  8)
www.fuglemakeren.net
sultan, malay, MES, chabo, silke, dvärgsilke

Dela detta:

* Inloggade just nu

348 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser