Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gör ont i hjärtat!  (läst 1241 gånger)

Misonten

• Västergötland
Gör ont i hjärtat!
« skrivet: 16 maj-11 kl 19:27 »
Lyste mina ägg nu på dag17. Plockade ur de ägg där det lyste igenom. Ett var jag osäker på araucana, men antog att det var ett dött foster då det bara var en liten mörk prick i. Det såg inte alls ut de andra äggen där jag visste att det fanns levande kycklingar i. Tog ut de tomma äggen och knäckte dem för att se hur det såg ut inuti (kan tillägga att det är min första kläckning). Och i det sista araucana ägget var det en levande kyckling :'( usch, stackare. Jag fick avliva den snabbt då den var fullt utvecklad men inte dragit in magsäcken de klart...
Nu har jag jättedåligt samvete då det var det enda araucana ägget o då tog jag död på den... Men men man lär sig av sina misstag :( 8 ägg ligger kvar i kläckaren med levande foster i. Hoppas nu bara allt går vägen med de små....
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
SV: Gör ont i hjärtat!
« Svar #1 skrivet: 17 maj-11 kl 08:21 »
Du är nog varken den första eller den sista som gör så, vi lär av våra misstag.
Kram

Lycka

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 17 maj-11 kl 08:29 »
håller med man lär sig.
Ha tålamod och vänta.
är det svaga individer så kommer de inte ut iaf. bättre lycka nästa ggn.
Hedemorahöns

Misonten

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 17 maj-11 kl 08:33 »
Tack snälla ni!
Tråkigt sätt att lära sig den läxan på dock
Så trist att det var det enda araucana ägget med liv i.  :( Men som sagt jag har 8 ägg kvar i kläckaren och idag är de på 18:e dagen. Ska bli väldigt spännande!
/Nathalie
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

Dela detta:

* Inloggade just nu

373 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser