Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad ska jag ha ?  (läst 1925 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Vad ska jag ha ?
« skrivet: 17 maj-11 kl 16:46 »
Nu i aug flyttar jag in på nya stället . Där på ena sidan gården finns en bra damm ca 2*5 meter och grönområde på ca 1hkt .
Perfekt för fåglar alltså .
Vilka ankor eller dyl djur tror ni passar mej ? '
Jag älskar vackra ägg och vackra fåglar .
Jaghar redan en myskdrake o en myskhona + en cauyga hona så dom ska vara kvar .
Finns det nån marknad på ällingar is´f vilken ras är populärast om man måste sälja av ?

Kom med förslag här  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Vad ska jag ha ?
« Svar #1 skrivet: 17 maj-11 kl 20:20 »
Om jag skulle varigt dig skulle jag haft en ovanlig ras på Gäss (och sen en ovanlig ras på Ankor
Så skulle man ha en 10-20 djur av en ankras och sen 10-20 djur av en gåsras.
Sen köper du en kläckare som du sen kan kläcka dessa äöggen efter de och sen sälja ällingar och gässlingar som det brukar vara stor förfrågan efter.

Mvh oskar
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 17 maj-11 kl 20:56 »
Tack för att du tog dej tid att svarade .
Har du några tipps på namn på sånna raser ?
Man måste ju veta att det går att sälja ägg eller ungar sen annars blir det ju massor *S*
O denna gården är perfekt har totalt 8hkt mark runt huset som är inhägnat nästan allt , inga grannar nära o ett stall så boxar finns åt fåglarna .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #3 skrivet: 17 maj-11 kl 21:02 »
Snögäss är en mkt vacker ras, dock rätt så ovanlig tror jag :/ :) Kan varmt rekomendera Rounankor då dessa kan ha många vackra färger och blir tillräckligt stora för att slakta om man nu vill det :)
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #4 skrivet: 23 jul-11 kl 13:59 »
Snögäss är en mkt vacker ras, dock rätt så ovanlig tror jag :/ :) Kan varmt rekomendera Rounankor då dessa kan ha många vackra färger och blir tillräckligt stora för att slakta om man nu vill det :)

Är den typen av gäss väldigt stora , högljudda ? Samma frågor på den typen av ankor ?
Myskankor har ju fördelen att inte väsnas så mkt .
Finns det vita myskankor föresten ?

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
« Svar #5 skrivet: 23 jul-11 kl 14:55 »
...Finns det vita myskankor föresten ?

Visst finns det det, kolla t.ex. högst upp till höger i rubriken på http://kullahons.blogspot.com/
Det finns även silverfärgade, dvs dubbelt blått (som spättat på höns).

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #6 skrivet: 25 jul-11 kl 13:15 »
Är den typen av gäss väldigt stora , högljudda ? Samma frågor på den typen av ankor ?
Myskankor har ju fördelen att inte väsnas så mkt .
Finns det vita myskankor föresten ?

Nä dom är faktiskt rätt så små, som en stor myskanka ungefär. Om dom är högljuda vet jag faktiskt inte, har inte haft sådana själv men dom jag hjar träffat har varit relativt tysta. Rounankor är mer högljudda än myskankor och är i ungefär samma storlek.
:)
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Dela detta:

* Inloggade just nu

271 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser