Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Funderingar...  (läst 1207 gånger)

J.palmgren

• Gäst
Funderingar...
« skrivet: 18 maj-11 kl 21:57 »
Hej på er allvetare!

Jag har ett problem, eller så är jag bara nojjig  ::) Mina hönor och tuppar har under vintern fått, vad som ser ut som skit som fastnat i rumpdunet ( Jag har väldigt ulliga Brahmor). Deras avföring är helt normal och de äter och dricker som de ska, hönorna lägger heller inga konstiga ägg. De får en spannmålsblandning av vete, korn och havre plus allfoder och lite värpfoder, ååh justja lite matrester när det blir sådana  ;) De matrester de får är inga starka grejjer! Oftast bröd, makaroner, ris, kött och sallad -  Absolut inget som jag själv inte skulle äta! Så frågan/funderingen är alltså är detta farligt? är de sjuka eller vad är det frågan om?

Tacksam för svar!

Mvh Johanna

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
SV: Funderingar...
« Svar #1 skrivet: 19 maj-11 kl 12:09 »
Det är nog vanlig skit som fastnat i "lurvet"..
En del klipper lite med sax för att slippa kletet och får på köpet bättre befruktning av äggen..
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

sallyomolly

• Västergötland
SV: Funderingar...
« Svar #2 skrivet: 20 maj-11 kl 08:25 »
Ägg från lusen som lägger gråa ägg kan också se ut som bajs. Bara ett tips, jag hade en orpingtonhöna en gång som hade massa i baken, när jag började klippa såg jag under bajset fastkletade lusbon som var gråa runt pennorna. Det blev saxen och tyvärr etotal, inget annat hjälpte mot dem. Fick tvätta henne med alsollösning i baken sedan för det blev lite irriterat.

Så kolla runt pennorna när du klippt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

499 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser