Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp att göra logotype  (läst 1964 gånger)

Pip

• Pip
    • Uppland
Hjälp att göra logotype
« skrivet: 17 maj-11 kl 19:08 »
Jag har en idé om att starta en relativt småskalig produktion av sylt, saft och andra produkter här från gården. Om det blir av som jag tänkt behöver jag en snygg och proffsig logotype för etiketter etc.  Jag själv är helt hopplöst okreativ och behöver hjälp med idé och utförande, men jag har inte direkt några pengar att lägga på att anlita reklambyrå etc. Tyvärr. Särskilt som man kanske inte blir nöjd med förslaget/n de ger, och särskilt som det inte är helt säkert att idén håller.

Är det någon som vet hur jag kan lösa detta, eller någon som kan hjälpa mig mot betalning i produkter från vår gård t. ex.?

louise

• Gäst
SV: Hjälp att göra logotype
« Svar #1 skrivet: 17 maj-11 kl 19:34 »
Jag fick fantastisk hjälp av en här på forumet... vad fan hette hon..  Hade egen firma. Jag hade tur och fick det gratis, ska man betala är det ju rätt dyrt. Sen hade jag redan idéen, det var tekniskt som skulle till och ett vettigt typsnitt som själv inte kunde tänka ut. Kommer jag på vem det var hojtar jag.

minnaroselli

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 17 maj-11 kl 19:45 »
jag skulle kunna göra några försök ... råull vore en bra betalning

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #3 skrivet: 17 maj-11 kl 19:49 »
Jag fick fantastisk hjälp av en här på forumet... vad fan hette hon..  Hade egen firma. Jag hade tur och fick det gratis, ska man betala är det ju rätt dyrt. Sen hade jag redan idéen, det var tekniskt som skulle till och ett vettigt typsnitt som själv inte kunde tänka ut. Kommer jag på vem det var hojtar jag.

Ja gör gärna det!

jag skulle kunna göra några försök ... råull vore en bra betalning

Kul, ull har vi definitivt om det behövs :) Jag skickar PM.

Tokyoboy

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 19 maj-11 kl 02:31 »
Jag hjalper garna till mot betalning "in natura": Sylt!

Jag jobbar med logotyper dagligen, kan ordna fram nagot som ar gangbart och dessutom skalbart (dvs. ser bra ut i olika farger, olika material, olika trycktekniker, budgetar och storlekar).

PM:a garna!

Pip

• Pip
    • Uppland
« Svar #5 skrivet: 19 maj-11 kl 16:39 »
Har PMat :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

441 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser