Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vanligt att dom hackar på varandra??  (läst 2565 gånger)

6barnsmamma

vanligt att dom hackar på varandra??
« skrivet: 05 jun-11 kl 19:01 »
så dom blöder?
varför gör dom så??
vad gör jag?

6barnsmamma

SV: vanligt att dom hackar på varandra??
« Svar #1 skrivet: 05 jun-11 kl 19:39 »
okej, ja jag har tagit reda på en del om just det här nu och provade ett tips jag hittade med att blanda snäckskal med grov salt....så får se hur det går nu då....

Existens?

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 05 jun-11 kl 19:58 »
Får du inte stopp på det så får du se till så det blir mörkt i hönshuset, det kan bryta beteendet. Men det är jättesvårt att få ordning på, och jättetråkigt när det blir så. Höns är rätt märkliga djur som kan få för sig i stort sett vad som helst.

6barnsmamma

« Svar #3 skrivet: 05 jun-11 kl 20:03 »
ja alltså jag har haft mina höns i 2 månader och det har dött en höna för mej pga att den blitt hackad, nu ikväll var det dax för nästa....alltså det ska vara mörkt en del, jag har juh mina i en del i lagårn och det är juh fönster överallt och nu är det juh ljust jämt känns det som...kan vara det som är felet alltså ..hmm får väla se till att sätta för något för fönstrena på kvällarna.....

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #4 skrivet: 05 jun-11 kl 20:20 »
Vad för slags höns är det och har ni tupp?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

6barnsmamma

« Svar #5 skrivet: 05 jun-11 kl 20:23 »
ja jag har en tupp som typ nyss blev könsmogen han var det inte när vi fick honom för 2 månader sen men har sett att han parar sej nu,men han galer inte.....inte vad jag har hört iallafall än.....det är vita som vi köpte av ett sånt där hönseri.....

Melsäter

• Naturens kraft är en gåva
    • Södermanland
« Svar #6 skrivet: 07 jun-11 kl 06:40 »
Har du koll på vem som hackar? Eller startar hackandet? Kanske det är den du skall ta bort innan alla underordnade höns hackats ihjäl?
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

Dela detta:

* Inloggade just nu

420 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser